Prometna ureditev Stare ceste

Ljubljana

Stari trg, Ljubljana

Poseganje v obstoječe prometne tokove, bodisi z občasno ali stalno zaporo, bodisi z menjavo smeri vožnje v enosmerni ure-ditvi prometa, je za nekatere, ki jim poseg v prometno ureditev otežuje ustaljene navade (ali pa jim le bolj “prikladno”), nespre-jemljivo, pri drugih, predvsem tistih, ki jih preobremenjenost ulice moti, pa naleteli na pozitivne odzive. Jasno bo treba ugotoviti in odgovoriti, kaj skušamo z delno ali popolno zaporo, razen boljšega zraka in kakovosti življenjskega okolja prebivalcev ob cesti, doseči.

Ena takih cest je Stara cesta na Vrhniki, kjer so v preteklosti že bili poskusi zapiranja, tudi v celoviti prometni strategiji Vrhnike, pa kaj dlje od poskusov ni prišlo.

Nekaj izhodišč:

  • Vrhnika poleg glavne cesta (Ljubljanska, Tržaška) rabi “rezervno” cesto skozi Vrhniko v primeru daljše (večurne) zapore, vendar to ne more biti Stara cesta – Vrhnika rabi obvozno cesto, ki bi promet speljala mimo Vrhnike. Že sam asfalt in nekaj izboljšav obstoječe tankovske ceste (recimo se “poreže” desni pravokotni ovinek že bolj na začetku) bi lahko dobro rešil problem preobremenjenosti glavne ceste. Prečkanje ceste proti Horjulu in odcepitev na tankovsko cesto s ceste na Staro Vrhniko se uredi s krožišči;
  • smo mnenja, da se Stara cesta z Jelovškovo in Voljčevo uporablja kot bližnjica mimo semaforjev. Če to ocenimo kot problem, je enostavno rešljiv skoraj brez stroškov (razen nekaj novih prometnih znakov);
  • v povezavi s prometno ureditvijo Stare ceste je treba zmanjšati prometni zamašek v križišču Cankarjevega trga s Tržaško/Ljubljansko cesto. Zgradita se krožišči pri bencinski postaji oziroma servisu in pri Vrtnariji (obvezno sicer še pri priključku na avtocesto), promet pa (deloma) preusmerili na novi krožišči. Zgodbo z izvozom z avtoceste proti Verdu pa bo treba počasi pripeljati h koncu saj bo le ta priključek zmanjšal čakalno vrsto pred semaforjem z verdske strani;
  • Staro cesto se razdeli v več odsekov, vsakega pa se rešuje postopno, samostojno in skladno s prometno ureditvijo celotne ceste;
  • Postopna zapora Stare ceste bo soodvisna od rasti števila turistov, nočitev in nočitvenih
    Ljubljana2

    Stari trg, Ljubljana

    zmogljivosti na Vrhniki ter s preoblikovanjem ponudbe na Stari cesti, ki se bo morala preoblikovati v podporo turistični dejavnos-ti (restavracije, prodaja turističnih spominkov, turis-tične agencije, butiki, ipd.). Vsaj del ceste od cerkve sv. Lenarta do Urške, se postopoma (vsaj čez dan) nameni le pešcem in kolesarjem. Seveda se pri tem upoštevajo lastniki ob cesti, ki imajo garažo (lastno ali najeto) ali urejeno parkirišče na svoji/najeti parceli;

  • Na celotnem odseku se dovoli vožnja koles v obe smeri.
Ta vnos je bil objavljen v Program 2018-2022. Zaznamek za trajno povezavo.