Urejanje prometa in severna obvoznica

Lista za razvoj Vrhnike in podeželja se resno zaveda problema gostega prometa in zastojev na Ljubljanski in Tržaški cesti, zato tudi podpiramo načrt izgradnje t.i. južne obvoznice z izvozom z avtoceste v smeri Verda in Bistre, s čimer bi razbremenili eno stran osrednjega vrhniškega križišča. Ob tem podpiramo tudi gradnjo novega mostu čez Ljubljanico pri Kotnikovih bajerjih, vendar sočasno ali šele po tem, ko bo zgrajen načrtovani izvoz z avtoceste za Verd in Borovnico, saj bi sicer prometni zamašek samo preusmeril v smeri Sinje Gorice. Se pa moramo zavedati, da bo v tem primeru verjetno dokončno pokopana deset let stara ideja o priključkih na avtocesto v Sinji Gorici (Vrhnika – vzhod) in v bližini Štampetovega mosta (Vrhnika – zahod) in da se bo dodatni priključek premaknil bolj proti Dragomeru.

OC4

Iz občinskega prostorskega načrta ni razvidno, da bi se tu karkoli dogajalo (recimo most čez Ljubljanico in dovozna cesta)

Ob teh bolj ali manj že usklajenih projektih južne (oziroma jugo-vzhodne) obvoznice nam še vedno ostaneta dva huda prometna zamaška, enega iz smeri Logatec in enega iz smeri Stara Vrhnika, Ligojna in Podlipa (Horjula), kritična predvsem oziroma samo v jutranji in popoldanski prometni konici. Obema se lahko enostavno izognemo s t.i. severno (oziroma severno-zahodno) obvozno cesto (na karti označeno z modro barvo), začasno brez (visokoletečega cilja a smiselnega) novega avtocestnega priključka v Sinji Gorici oziroma na Sapu ali desetletje starega načrta gradnje obvoza po severni strani osamelca Hrušica (v občinskem prostorskem načrtu je obrtna cona in stanovanjsko naselje že risano, a o morebiti obvoznici ni ne duha ne sluha). 

OC3

V OPN je pri Hruševci predvidena gradnja blokov in individualnih hiš ?

Vrhnika rabi poleg glavne ceste (Ljubljanska, Tržaška) “rezervno” cesto skozi Vrhniko v primeru daljše (večurne) zapore, vendar to ne more biti Stara cesta (cesta bi morala s trgovinami (spominki, butiki), dnevnimi bari in restavracijami postati središča turističnega in družabnega življenja na Vrhniki) – Vrhnika rabi obvozno cesto, ki bi promet speljala mimo Vrhnike. Že sam asfalt in nekaj izboljšav obstoječe tankovske ceste (recimo se “poreže” desni pravokotni ovinek že bolj na začetku) lahko dobro reši problem preobremenjenosti glavne ceste.

Poleg obeh obvoznic je treba reševati tudi pretočnost prometa po glavni vrhniški cesti in urediti bolj tekoče vključevanje prometa z bolj obremenjenih stranskih cest (v Gradišču, pri bencinskem servisu, na Vrtnariji, …). Ne glede na to, da so nekatera križišča semaforizirana, se na križiščih z neprednostno cesto nabirajo daljše kolone vozil, ki s prižganimi motorji po nepotrebnem še bolj onesnažujejo naše že tako obremenjeno bivalno okolje.

Seveda bodo “zadnjo” besedo imeli prometni strokovnjaki in razni sveti (za preventivo in vzgojo v cestnem prometu?), ki se s tem ukvarjajo “poklicno”, mi v tem trenutku tu predstavljamo le nekaj možnih oziroma idejnih rešitev.

Cilj:

II-7.1-prepovedan-promet-za-tovorna-vozila-pri-katerih-najvecja-dovoljena-masa-presega-dolocenoRazbremenitev prometa po Tržaški cesti skozi Vrhniko vsaj za polovico sedanjega števila vozil in brez tovornih vozil z nosilnostjo nad x tone (koliko je x v tonah odloči občinski svet v dogovoru s svetom za preventivo v prometu in okoliškimi krajani; v nadaljevanju: kamioni).

Namen:

  • v primeru daljšega zastoja, močno povečanega prometa zaradi zapore avtoceste (AC) ali neprevoznosti Tržaške ceste omogočiti Vrhničanom z zahodnega in južnega dela mesta dostop do svojih bivališč (Betajnova, Idrijska cesta, Cesta 6. maja)), Logatčanom in drugim pa vožnjo proti Logatcu;
  • zapreti središče Vrhnike za kamione (razen opisanih izjem);
  • odpraviti prometne zamaške s povezovalnih cest na Tržaško in Ljubljansko cesto, predvsem z Gradišča, Cesta 6. maja, Cankarjevega trga, pri bencinskem servisu, priključku na AC in pri Vrtnariji;
  • vsaj deloma preusmeriti tranzitni promet (proti Logatcu in obratno) z osebnimi avtomobili s Tržaške in Ljubljanske ceste na obvoznico (večin vseh, ki ne vozijo po AC);
  • omogočiti dostop kamionom do Obrtne cone (OC)  in v smeri Horjula mimo centra Vrhnike.
Obv_6x

nekaj različic povezav med izvozom z avtoceste in obrtno cono

Zagotovo se je treba strinjati z ugotovitvijo, da z obvoznico rešujemo problem, ki na Vrhniki nastaja zaradi Logat-čanov, zato bi bilo treba kaj urediti tudi v smeri, da Logatčani sofinancirajo projekt. Samo kot zanimivost, od izvoza z avtoceste v Logatcu do njihove IOC Zapolje je 6,6 km, od izvoza z avtoceste na Vrhniki pa 7,2 km, vendar je pot iz Ljubljane čez izvoz v Logatcu do IOC Zapolje daljša za skoraj osem kilometrov kot če z avtoceste zavijejo na Vrhniki.

Pri severni obvoznici imamo govorimo vsaj o dveh možnostih (na skici so sicer dodatne štiri). Prva, zagotovo dražja, zahtevnejša in težje uresničljiva, bi bila (verjetno) speljana mimo Lidla in okrog Hruševce (severno) do OC (C-E) in je v tem trenutku, ko ni na vidiku priključek na avtocesto pri Sinji Gorici, drugotnega pomena. Druga možnost je seveda izkoristiti obstoječe cestne povezave, ki pa jih bo treba vseeno nekoliko dopolniti (krožišča, asfalt).

LidlLista predstavlja to drugo različico, vključno s povezavo po stari tankovski cesti do Tržaške ceste nad Gabrčami. Klub temu, da bomo pred-lagali po Tržaški in delu Ljubljanske cest zaporo za kamione (že sedaj morali do Logatca voziti po avtocesti, v Verd in proti Borovnici pa bodo vozili po načrtovanem novem izvozu z avtoceste), klanec od potoka Bele (9,3%, sicer blažji kot čez Lesno Brdo) proti Tržaški cesti pa ni pomemben za osebna vozila (tovornjaki do 7,5 ali 5,0 ton bodo lahko (začasno) še vozila čez Vrhniko). Predlagamo tudi nekaj različic znižanja naklona (druga faza, saj podaljševanje ceste z ovinki in most investicijo močno podražijo).

Promet_2018m1

PREGLED ODSEKOV IN POTREBNIH DOGRADITEV:

 1. Krožišče pri izvozu z AC. Semaforizirano križišče povzroča, razen izvoza na avtocesto z Ljubljanske ceste v smeri proti Ljubljani, nepotrebne zastoje. V večernem času, ko ni nikjer nobenega avtomobila, se redno dogaja, da čakaš na zeleno luč na semaforju. Uredi se dvopasovno krožišče. V projektu novega izvoza z AC v smeri Verda, je krožišče narisano na lokaciji nekdanje cestninske postaje. V listi menimo, da je nepotrebno in da se ga prestavi za nekaj deset metrov na Ljubljansko cesto.

Na odsekih 1 – 7 (krožišče s tankovsko cesto) in 1 – 4 (krožišče pri OC) se prepove promet kamionom, razen potrebe dostave ali odvoza tovora na teh odsekih (se pravi le s potnim nalogom, kjer je jasno napisano, kam se dostavlja tovor oziroma kje se ga nalaga). Odseki so na mapi označeni z rdečo barvo. Pri odsekih, za katere velja prepoved prometa za tovorna vozila, so dopustne omejene izjeme (dostava, potni nalog), čeprav jih ne navajamo.

2. Krožišče (eno ali dvopasovno) pri DESu. Tu naj bi bil “uradni” začetek nove severne obveznice. Zgradi se ga zaradi lažjega zavijanja vozil z Ljubljanske ceste (v smeri Ljubljane) na obvoznico in z obvoznice na Ljubljansko cesto (prav tako v smeri Ljubljane). Uredi se enopasovno krožišče.

OC2

preveriti je treba lastništvo in različne režime prometa (enosmerno, dvosmerno)

3. Krožišče na začetku OC oziroma OŠ AMS se zgradi z namenom lažjega izvoza iz OC na cesto Pod Hruševco oziroma naprej proti Ljubljanski cesti (2).

Na odseku med krožiščem (3) in Robovo cesto bo promet dovoljen le osebnim avtomobilom (na karti označeno z zeleno barvo) in vozilom za dostavo blaga samo za šolo AMS. Do krožišča 4 se obvoznico spelje po zunanjem robu OC.

4. Krožišče pri križanju obvoznice s cesto v smeri Horjula. Uredi se enopasovno krožišče. Za tem krožišču se se obvoznica nadaljuje ob nekdanji kasarni v smeri proti Stari Vrhniki.

Na odseku 4-8-7 se prepove promet za kamione, na odseku 8-S (zeleno) pa se dovoli le vožnja osebnim vozilom. Morda se celoten odsek 4-8-7 nameni le vožnji osebnih avtomobilom.

************************************************************************************

Namesto točk 1-4 različica A-D (točke A1 – A5)

Obv_1

A1. KROŽIŠČE PRI IZVOZU Z AVTOCESTE

Obv_9Semaforizirano križišče povzroča, razen izvoza na avtocesto z Ljubljanske ceste v smeri proti Ljubljani, nepotrebne zastoje. V večernem času, ko ni nikjer nobenega avto-mobila, se redno dogaja, da čakaš na zeleno luč na semaforju. Uredi se dvopasovno krožišče.

Obv_1_1_Izvoz_ACKrožišče, ki se ga načrtuje pri nekdanji cest-ninski postaji za nov izvoz z avtoceste proti Verdu in Bistri, se prestavi na lokacijo seda-njega semaforiziranega križišča in s tem pretežno odpravi zastoje pri izvozu z avto-ceste in uvozu na avtocesto iz smeri Ljublja-na. Morda se Ljubljanska cesto nekoliko prestavi proti avtocesti, krožišče pa je rahlo elipsasto. Upoštevati je treba, da bo v kro-žišču šest izvozov in štirje uvozi (ni uvoza z bencinske črpalke in z Jelovškove ceste), bo pa po novem možno iz Hočevarjevih blokov zapeljati v krožišče. Jelovškovo cesto se prepove za promet tovornih vozil. Dovoz do Kmetijske zadruge se uredi v krožišču »Kmetijska zadruga« (A2).

A2. KROŽIŠČE KMETIJSKA ZADRUGAObv_1_2_Kmet_Zadruga

Pri sedanjem ovinku za Kočevarjeve bloke se na novi obvoznici uredi enojno krožišče in s tem omogoči dostop tovornim vozilom do Kmetijske zadruge in varen izvoz iz Kočevar-jevih blokov. Za osebna vozila je urejen dostop do Zadruge s Jelovškove ceste kot do sedaj.

 

A3. DVONIVOJSKO KRIŽANJE OBVOZNICE S STARO ŽELEZNIŠKO TRASO

Obv_1_3_Zel_trasaSmiselno je, da se staro železniško traso spelje čez novo obvoznico. (Kolesarski) most čez cesto je lahko lesen, dolg kakšnih 8–9 m, dovoz do mostu pa se nasuje v položen klanec, ki ne presega 7% naklon. Ob upošte-vanju, da bo most kakšne štiri metre nad cesto, bo nasip (od 0 na 4 m) z vsake strani ceste dolg kakšnih 60–70 metrov.

A4. RAZCEP OBVOZNICE IN ROBOVE CESTE

Obv_1_4_RobovaV tem delu ni predvideno krožišče, je pa smiselno o njemu razmisliti. Iz smeri Obrtna cona proti Vrhniki se Robova cesta »odcepi« od prednostne ceste, ki pelje  proti avtocesti, Z nove ceste se lahko zapelje na Robovo ces-to v smeri Vrhnika šele pri krožišču pri obrt-ni coni. Iz smeri Vrhnika se lahko zapelje desno na novi cesto proti avtocesti in levo na novi cesti v smeri proti Obrtni coni. Del Robove ceste med razcepom in odcepom )desna stran ceste gledano v smeri OC) se zapre za ves promet (tudi za pešce in kolesarje).

A5. KRIŽIŠČE PRI OSNOVNI ŠOLI A. M. SLOMŠKA

Obv_1_5 Sola_AMS(1) zavijanje v desno prepovedano za tovorni promet, razen za dostavo do šole AMS. Omejitev hitrosti na 30 km/h do izvoza v Obrtno cono na drugi strani šole.

(2 in 3) Obvezna smer v desno proti krožišču (smer Horjul).

(4) Obvezna smer na ravnost, prepovedano zavijanje v levo.

Med voznima pasovoma se morda postavi fizična prepreka menjanja vozišča ali zavijanja preko drugega pasu.

************************************************************************************

5. Krožišče za kasarno. Uredi se enopasovno krožišče. V tem krožišču se obvoznica odcepi od ceste, ki pelje na Staro Vrhniko. Ovinek se nekoliko “poreže” (Ministrstvo za obrambo že sedaj čaka na koordinate nove poti. Z investitorjem doživljajskega parka se dogovori o odcepu v park (drugi pravokotni ovinek).

Obv_1stara_VrhnikalZa tem krožišču se se obvoznica nadaljuje ob nekdanji kasarni v smeri proti Stari Vrhniki. Cesta je, nekdanja tankovska cesta, razen krajšega odseka pri Štirni (X)  sedaj vse do krožišča s Tržaško cesto (6) makadamska (3,0 km) in jo bo treba asfaltirati. Ni treba posebej poudarjati, da bo na Idrijski cesti oziroma Betajnovi promet za kamione prepovedan. Bodo pa cesto domačini uporabljali kot obvozno cesto, če bo Tržaška cesta na Vrhniki neprevozna.

Različica: Pri prehodu obvoznice čez potok Bela bo treba preveriti naklon klanca, poprečni naklon je sicer okrog 9,3% (po Garminu, sl. 1). Verjetno bo treba v drugi fazi narediti kakšen ovinek več in tako cesto podaljšati za kakšnih sto metrov ter zgraditi malo višji in daljši most (spodaj sta na slikah dve možnosti, sl. 2 in sl. 3) čez potok Bela in povprečni naklon spraviti pod 7,0%. Če se zgradi most, je treba upoštevati še križišče z Betajnovo, urediti novo in večje parkirišče ter upoštevati pešpoti na Planino

Obvozica_profil

7. Krožišče pri bencinskem servisu. Uredi se dvopasovno krožišče. Na to krožišče se bo preusmeril promet (razen kamionov iz Stare Vrhnike, Podlipe in Horjula (v obe smeri), ki se sedaj praviloma priključijo na glavno cesto (Tržaško ali Ljubljansko) pri semaforju (zjutraj se pred semaforjem nabira dolga kolona, v križišču pri bencinskem servisu pa se ne moreš vključiti levo v smeri proti izvozu na avtocesto ali Ljubljani).

8. Krožišče pri razcepu Robove ceste in Delavsko naselje. Uredi se enopasovno krožišče, ker se bo Robova cesta od cerkve sv. Lenarta do krožišča prekvalificirala v neprednostno cesto (v krožišču to sicer ne bo igralo nobene vloge), vožnja po tem odseku pa se dovoli le osebnim vozilom.

9. Krožišče v Gradišču (pred Silikom). Uredi se enopasovno krožišče. Krožišče bo umirilo hitrost vozil, ki pripeljejo navzdol po klancu in hkrati olajšalo vključevanja vozil iz Gradišča na Tržaško cesto v smeri proti Ljubljani.

S. Semaforizirano križišče. Semaforizirani križišči pri Črnem orlu in Ulici 6. maja močno zmanjšujeta pretočnost vozil v vseh smereh. Zlasti v jutranji konici se nabirajo dolge kolone tako na Cankarjevem trgu, kot na Ulici 6. maja. Pri križišču pri osnovni šoli Ivana Cankarja je zagotovo dovolj prostora za dvopasovno krožišče, malo manj ga je pred Cankarjevim spomenikom, vendar menimo, da se da tu urediti enopasovno krožišča. Za vozila z nosilnostjo 7,5 (5,0) tone se prepove vožnja po Cankarjev trgu (na obeh straneh Tržaške ceste, na verdski strani pa vse do), saj se kamione preusmeri na severno ali južno obvoznico.

 

Ta vnos je bil objavljen v Program 2018-2022. Zaznamek za trajno povezavo.