Informacija o poteku 13. redne seje Občinskega sveta

Dne 22. 9. 2016 je potekala 13. redna seja Občinskega sveta, ki je bila po svoji vsebini dokaj zahtevna, predvsem pa odgovorna, saj so bila na njej obravnavana gradiva, ki so nadvse pomembna za vse občanke in občane občine Vrhnika, čeprav je bila po svojem trajanju ena povprečnih.

Na tem mestu se vam tudi ponovno opravičujemo, ker vas nismo seznanili o poteku prejšnje, to je 12. redne seje, ki je potekala 5. 7. 2016, vendar je bil razlog za to zgolj v tem, da našega predstavnika na tej seji ni bilo, ker je bil v tistem tednu na dopustu. Menimo pa, da je nekorektno podajati informacijo  poteku seje Občinskega sveta, na katerem nismo bili prisotni. Vendar odsotnost našega predstavnika na tej seji ni pomenila, da na njej nismo bili aktivni, saj smo pred njo skladno s Poslovnikom o delu Občinskega sveta vložili 8 pisnih svetniških vprašanj in 4 pobude. Prav tako pa smo za točko te seje, to je sprejem Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o komunalnem prispevku v občini Vrhnika, vložili 3 amandmaje, ki smo vam jih že predstavili na naši spletni strani, kjer smo vam predstavili tudi naša vprašanja in pobude, ki smo jih pripravili za sejo, o kateri vam poročamo sedaj, kot tudi odgovore, ki jih je občinska uprava pripravila v zvezi s temi vprašanji in pobudami.

Na tej seji je bilo obravnavanih skupno 12 točk, in sicer (če odštejemo pregled in potrditev zapisnika prejšnje, to je 12. redne seje ter vprašanj in pobud članov Občinskega sveta):

  • realizacija proračuna občine Vrhnika za obdobje od 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016,
  • drugi rebalans proračuna občine Vrhnika za leto 2016,
  • osnutek Odloka o proračunu občine Vrhnika za leto 2017 (predstavitev),
  • predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o občinskih cestah in drugih javnih prometnih površinah v občini Vrhnika (skrajšani postopek),
  • ukinitev statusa grajenega javnega dobra lokalnega pomena pri parc.št. 3253 k.o. Borovnica,
  • letni program športa občine Vrhnika za leto 2017,
  • letni program kulture občine Vrhnika za leto 2017,
  • predlog sklepa o določitvi javne infrastrukture na področju kulture v občini Vrhnika,
  • mnenje lokalne skupnosti k imenovanju odgovornega urednika glasila Naš časopis.

Točka glede predloga Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za povezovalno cesto Bajerji – Tojnice z mostom čez Ljubljanico je bila zaradi nepripravljenih dokumentov s strani Agencije RS za okolje, na sami seji umaknjena z dnevnega reda, dodana pa je bila točka oziroma informacija o sestanku župana občine Vrhnika na Ministrstvu za notranje zadeve, ki je potekal na temo begunske problematike.

Sedaj pa k nekaterim ključnim točkam iz te seje:

Glede realizacije proračuna občine Vrhnika za obdobje od 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016 je vedno težko kaj dodajati, saj je proračun, vsaj v investicijskem delu naravnan tako, da je realizacija v prvem polletju vedno »slaba«, saj se večji del projektov izvaja ravno v drugem polletju.

Vseeno smo opozorili na dve postavki, ki po našem mnenju v tem poročilu izstopata, to je:

  • realizacija kapitalskih prihodkov, ki je zgolj 6,9% z razlago, da bo v drugi polovici leta bolje, pa nikoli ni, saj bi bilo bolj zanimiv podatek o tem, kakšna bo ta realizacija ob 3/4 leta, to je zdaj in
  • prejeta sredstva iz proračuna države in EU, kjer je slika podobna. Pri tej točki smo bili tudi precej skeptični, to pa zaradi podatkov, ki smo jih v zvez s tem razbrali. Iz njih je namreč razvodno, da je v veljavnem občinskem proračunu načrtovanih 913.000 EUR tovrstnih prihodkov, ocena pa je, da bo teh prihodkov le ta 563.000 EUR. Če upoštevamo, da naj bi zgolj za projekt Doživljajsko razstavišče Ljubljanice prejeli 846.000 EUR, potem tu nekaj ne gre skupaj in na to je naš predstavnik na seji tudi opozoril. Sicer je obrazložitev podžupana, da plačila v večji meri zapadejo v letu 2017, verjetna in sprejemljiva, vendar se tega projekta preveč drži slab sloves, da bi lahko tej razlagi brezpogojno verjeli, še posebej, če pogledamo podatke iz osnutka proračuna za leto 2017.

Dokument smo kljub tem pomislekom podprli in opozorili, da se vsi ti podatki preverijo in zagotovi njihova preglednost in s tem tudi varnost občinskega proračuna.

Na seji je bil obravnavan tudi 2. rebalans proračuna občine Vrhnika za leto 2016. Iz samih obrazložitev gledano, ne gre za znatne spremembe financiranja posameznih programov in projektov, vendar smo kljub temu opazili določene nejasnosti in na njih tudi opozorili. Gre za prerazporejanje sredstev v višini 50.000 EUR iz določenih postavk, na katere je očitno župan ta sredstva tekom leta prerazporejal sam, sedaj pa se je izkazalo, da njihova realizacija ne bo možna, zato se jih z tem rebalansom vrača nazaj. Obrazloženo je sicer bilo, da so razlogi za ponovno razporeditev teh sredstev v tem, da ta sredstva ne zadoščajo za vsa dela, ki so bila s prvotno razporeditvijo predvidena, vendar je bil naš predstavnik mnenja, da bi lahko to tako, kot je storil že v osnovi, naredil župan sam, brez 2. rebalansa

Druga nejasnost je bila v prikazu nadaljevanja obnove ceste Podčelo – Podlipa, predvsem pa obrazložitev, da se v letošnjem letu predlaga izvedba še 3. faze obnove te ceste, ki pa bi potekala kot nadaljevanje 2. faze.

Dvom, ki se nam je v zvezi s tem porajal je, da namerava občina nadaljevanje teh del izvesti z aneksom k že sklenjeni pogodbi in ne kot samostojno javno naročilo, kar bi bilo glede na znesek edino prav. V zvezi s tem je bilo pojasnjeno, da bodo ta dela iz 3. faze izvedena kot samostojno javno naročilo in ne kot aneks k že sklenjeni pogodbi.

Z predlogom tega rebalansa je predvidenih tudi dodatnih 10.000 EUR za DEPO – Center ponovne uporabe, s čemer se glede na to, da gre za organizacijsko enoto JK KPV d.o.o., nismo strinjali in bili mnenja, da je to stvar, ki jo mora financirati Komunalno podjetje samo. V zvezi s tem je župan pojasnil, da gre za dogovor vseh treh občin soustanoviteljic Komunalnega podjetja, ki bo do vse v primerljivih deležih, prispevale ta sredstva in ne le občina Vrhnika, kot je videti iz gradiva.

Zadnja stvar, ki je bila kot nejasnost na seji izpostavljena pa je obnova vodovoda na Robovi cesti, kjer njeno obnovo vodi in financira Direkcija za državne ceste. Pri tem ne gre za to, da bi kdo temu nasprotoval, ampak za dejstvo, da so dela v zvezi z obnovo vodovoda že praktično končana, mi pa se sedaj šele pogovarjamo  zagotovitvi potrebnih sredstev s tem rebalansom. V zvezi s tem je bilo pojasnjeno, da je bila občinska uprava z deli na tej cesti s strani direkcije seznanjena poleti tega leta, obnova ceste pa je bila priložnost, da se izvede tudi obnova kanalizacije in vodovoda, saj bi bilo škoda, da ne bi izkoristili »razkopane« ceste in teh del ne bi izvedli sočasno, s čemer se je naš predstavnik strinjal.

Ne glede na to, da smo se v začetku nagibali k temu, da bi predlog 2. rebalansa zavrnili, smo na koncu z njim soglašali, saj bi njegova zavrnitev na koncu pomenila, da krajevne skupnosti ne bi bile deležne investicij, ki so za njih predvidene, česa pa si nikakor ne želimo.

Na seji je bil predstavljen tudi osnutek Odloka o proračunu občine Vrhnika za leto 2017. Ni šlo za razpravo o tem dokumentu, temveč zgolj za njegovo predstavitev in začetek postopka njegove obravnave najprej na pristojnih odborih, nato v javni obravnavi in na koncu, to je decembra letos, ponovno na Občinskem svetu, kjer se¸bo odločalo  o tem pomembnem dokumentu.

Na tem mestu bi izrazili naše zadovoljstvo, saj so v gradivu za to točko predstavljeni vsi predlogi razvojnih projektov, ki smo jih kot lista pripravili za ta proračun in jih februarja letos tudi predstavili celotni občinski upravi. Zadovoljstvo pa je predvsem v tem, da so nekateri od teh projektov  tudi vključeni v proračun za leto 2017, ali pa imajo v gradivu podporo občinske uprave za njihovo uveljavitev. Gre za projekt obnove stavbne dediščine in razpršeni hoteli na podeželju, za katerega se v naslednjem letu načrtuje 100.000 EUR, ob tem pa je predvidena tudi nova proračunska postavka, to so spodbude občanom za obnovo teh objektov. Prav tako je v proračun vključen projekt »E-vodič po Vrhniki za pametne telefone« in zanj predvidena predlagana sredstva, polno podporo pa ima tudi projekt »Sobodajalstvo« oziroma oddajanje turističnih sob v zasebni lasti gostom in turistom Vrhnike.

Prav tako je podpora občinske uprave dan kompleksnemu projektu »Deste kilometrov novih kolesarskih poti na leto – Sedem do deset letni projekt občine Vrhnika«  s predlogom ene kolesarske poti za leto 2017, pa tudi izgradnja pločnika v Blatni Brezovici ter razširitev in preplastitev ceste med ŠP Blatna Brezovica in Črno mlako, vključno s prenovo mostu čez Črno mlako, ki bo izvedena predvidoma v naslednjem letu.

Predlog projekta delne zapore prometa proti Staremu malnu ter ureditev in delno zaprtje dela Stare ceste pa sta dani v reševanje Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki naj bi sojo odločitev v zvezi s tem podal v prvi polovici oktobra 2016.

Nismo pa zadovolji z razpleti, ali bolje rečeno zapleti glede predloga našega projekta »Avtokamp v Blatni Brezovici« in s tem povezanim občinskim projektom avtokampa na Kotnikovih bajerjih, o čemer pa smo vas seznanili v našem prispevku, kjer so predstavljena naša vprašanja in pobude za to sejo Občinskega sveta in odgovori na njih, dani s strani občinske uprave.

Naslednja pomembna točka, ki je bila obravnava na tej seji Občinskega sveta, je bil tudi  predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o občinskih cestah in drugih javnih prometnih površinah v občini Vrhnika (skrajšani postopek). Ta odlok je sicer že obravnaval Odbor za ekologijo in infrastrukturo, o čemer smo vas že seznanili, ki je predlagano besedilo ocenil kot primernega za nadaljnjo obravnavo po skrajšanem postopku, vendar je bilo v zvezi s tem naknadno ugotovljeno, da je šlo za zavajanje s strani občinske uprave in da bi bila v primeru, da bi bil ta odlok obravnavan po skrajšanem postopku, storjena škoda, predvsem pa krivica občanka in občanom. Zato je ena šestina občinskih svetnikov, vključno z našim predstavnikom zahtevala obravnavo tega dokumenta po rednem postopku, zaradi česar je bil postopek njegovega sprejemanja na tej seji ustavljen.

Ugotovljeno je namreč bilo neskladje z Zakonom o cestah in za neupravičen poseg v človekove pravice, v tem primeru gre za lastninsko pravico, saj bi bilo na podlagi odloka, v kolikor bi bil v predlaganem besedilo sprejet, brez soglasja občine prepovedano na primer sajenje živih mej na zemljiščih, ki so v lasti občanov, nasipanje zemlje, zlaganje lesa in drugo, v varovalnem pasu od občinske ceste. To pomeni, da bo kmet na primer iz gozda pripeljal hlodovino dreves, ki jih je dolžan posekati in jo do odvoza zložil ob lokalni cesti in bi za to potreboval soglasje, saj bi bil v nasprotnem primeru v prekršku, za katerega bi ga tako lahko medobčinsko redarstvo kaznovalo z globo. Ali pa bo nekdo na svoji parceli v tem varovalnem pasu nasul 10 cm zemlje z namenom, da zasadi travo, pa bi za to potreboval soglasje občinske uprave, saj bi bil v nasprotnem primeru v prekršku, ki se kaznuje z globo in podobno. Gre predvsem za to, da zakon teh omejitev ne določa, pravice pa je mogoče omejiti le z zakonom in ne z občinskim odlokom. Po eni strani je stvar sicer smešna, a glede na samo vsebino povsem nedopustna.

V zvezi z Letnim programom športa in Letnim programom kulture občine Vrhnika za leto 2017 pomislekov nismo imeli, čeprav je bila razprava tudi glede teh dveh dokumentov dokaj burna, vendar smo sledili mnenjem pristojnega odbora, to je Odbor za družbene dejavnosti, in predlagana dokumenta podprli.

Glede predloga sklepa o določitvi javne infrastrukture na področju kulture v občini Vrhnika bi vam radi pojasnili, da gre za obveznost, ki jo določa Zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo, na podlagi katerega se tudi na priporočilo Ministrstva za kulturo, Kulturni center na Vrhniki oziroma prostori knjižnice in Doživljajskega razstavišča v njem, z opremo, ki je namenjena izvajanju kulturnih dejavnosti, razglasi za javno infrastrukturo na področju kulture, s čemer ima ta objekt v primeru kandidiranja za sredstva, ki jih dodeljuje Ministrstvo za kulturo, prednost. Seveda nismo imeli tehtnega razloga, da takega sklepa ne bi podprli.

V zvezi s sestankom, ki je  glede begunske problematike z župani izpostavljenih občin potekal na Ministrstvu za notranje zadeve pa je šlo zgolj za seznanitev s potekom tega sestanka in z izhodišči, ki jih je Občinski svet sprejel že na svoji 1. izredni seji ter za soglasno ugotovitev velike večine občinskih svetnic in svetnikov, da smo kot lokalna skupnost odprti za reševanje tega problema, vendar ne dovoljujemo, da se kakršen koli center vzpostavlja na območju bivše vojašnice na Stari Vrhniki, saj je ta lokacija za begunski, migrantski ali azilni center popolnoma neprimerna in absolutno nesprejemljiva. To je tudi mandat, ki ga ima v zvezi s tem župan na morebitnih nadaljnjih pogovorih, ki bi ali bodo v zvezi s tem potekali na Ministrstvu za notranje zadeve.

Tako, zopet kar precej informacij s te seje, vendar upamo in verjamemo, da so za vas koristne in si jih po našem mnenju zaslužite, saj imate pravico izvedeti vse o tem, kaj se dogaja na sejah Občinskega sveta,predvsem pa tisto, česar na običajen način ne morete izvedeti, pa se vas še kako tiče.

Lista za razvoj vrhniškega podeželja

Ta vnos je bil objavljen v Novičke, Občinska uprava, Seje OS. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor