Strategija razvoja komunalne opreme v občini Vrhnika

Komunalna oprema ali komunalna infrastruktura je nujni in sestavni del vsakega naselja, ne glede na njegovo velikost, saj zagotavlja in zadovoljuje temeljne pogoje za bivanje in delo vseh njegovih prebivalcev. V Listi za razvoj Vrhnike in podeželja se zavedamo pomena urejene komunalne infrastrukture, predvsem pa njenega načrtnega, sodobnega in skladnega razvoja, ki je enakomerno razporejen tako v mestu, kot tudi v vseh vaseh vrhniškega podeželja.

Usmeritev

V Listi za razvoj Vrhnike in podeželja se zavedamo, da je ključnega pomena za kvaliteto bivanja, dela in življenja vseh prebivalcev v občini Vrhnika, poleg ustreznega gospodarskega in zaposlitve nega zaledja tudi ustrezen in skladen razvoj komunalne opreme, ki omogoča zanesljivo oskrbo vseh prebivalcev ter smotrno, ekonomično in učinkovito izkoriščanje komunalnih objektov in naprav. Vse to pa s poudarkom na stalni skrbi za zagotavljanje zdravega in kakovostnega bivalnega, delovnega in življenjskega okolja v občini ter v  zagotovitev sodobne komunalne opreme vsem občankam in občanom občine Vrhnika, saj je njen nenehen razvoj stalna potreba, ki dolgoročno vpliva na kakovost dela, življenja in bivanja slehernega občana.

Prednostne naloge

Za zagotavljanje načrtnega, sodobnega in skladnega razvoja komunalne opreme v občini Vrhnika bomo kot eno od prioritet izdelali in sprejeli strategijo razvoja komunalne opreme v občini Vrhnika, ki bo povzela dejansko stanje opremljenosti posameznih območij (krajevnih skupnosti) v občini s komunalno opremo in stanje te opreme ter na tej podlagi izdelali letne operativne programe gradnje, obnove in vzdrževanja komunalne opreme v občini Vrhnika, in sicer za vsako leto mandatnega obdobja posebej. Ti programi bodo glede na stanje posamezne vrste komunalne opreme in opremljenost posameznih območij z njo, vsebovali prednostni seznam območij v občini, v katerih je potrebno graditi, obnavljati in vzdrževati posamezne vrste komunalne opreme.

Temeljno izhodišče, ki mu bomo pri tem sledili, je zagotavljanje enakega standarda opremljenosti s komunalno opremo za vse prebivalce v občini, in to ne glede na to, na katerem območju živijo, saj je v današnjem času zagotavljanje te opreme vsem prebivalcem nujnost in ne privilegij, za katero pa mora v prvi vrsti poskrbeti občina oziroma občinska uprava in ne občanke in občani sami.

Pod pojmom »enakega standarda opremljenosti s komunalno opremo« razumemo predvsem:

  • opremljenost z kakovostnimi lokalnimi cestami ustreznih dimenzij in z vso pripadajočo opremo, kot so pločniki, varna križišča in prehodi, vključno s črtkano sredinsko črto,
  • opremljenost lokalnih cest, kolesarskih in pešpoti ter drugih javnih površin s sodobnimi sistemi za javno razsvetljavo,
  • opremljenost z kakovostnim vodovodnim omrežjem, ki bo zagotavljal kakovostno oskrbo z pitno vodo in z minimalnimi izgubami,
  • opremljenost z kakovostnim kanalizacijskim omrežjem in napravami za odvajanje in čiščenje odpadnih komunalnih vod, s katerimi bomo sledili ciljem varovanja okolja ter potrebam posameznih območij in njihovih prebivalcev,
  • opremljenost s telekomunikacijsko opremo, ki bo omogočala povezavo vseh območij v občini z elektronskimi komunikacijami.

Pri tem bomo sledili tudi razvojnim možnostim posameznih območij v občini, to so predvsem potenciali posameznega območja za razvoj kmetijstva, športa, turizma, gospodarskih dejavnosti ter medsebojnega povezovanja tako povezljivih območij v občini, vključno s povezovanjem z drugimi občinami.

Poseben poudarek pri pripravi letnih operativnih programov gradnje, obnove in vzdrževanja komunalne opreme bodo imeli tudi občanke in občani občine Vrhnika, saj bo uvedba modela participatornega proračuna, to je proračuna, s katerim bo omogočen prenos  odločanja o investicijskem delu občinskega proračuna, to je o delu, ki se nanaša tudi na gradnjo in obnovo posameznih vrst komunalne opreme in izvajanje drugih investicij, na občanke in občane občine Vrhnika, ena od temeljnih podlag za uvedbo in izvajanje načrtnega in skladnega razvoja komunalne opreme v naši občini.

Poseben poudarek pri zagotavljanju načrtnega in skladnega razvoja komunalne opreme v občini bo dan tudi z uvedbo prilagojenega komunalnega prispevka v občini Vrhnika. Z prilagojenim komunalnim prispevkom bomo razlikovali posamezna območja v občini glede na njihovo opremljenost s posamezno vrsto komunalne opreme ter razvojnim in poselitvenim potencialom. V Listi za razvoj Vrhnike in podeželja smo namreč prepričani, da je poleg razvoja kmetijstva, športa, turizma, gospodarstva in drugih dejavnosti, posebnega pomena tudi načrten in skladen poselitveni razvoj, ki bo predvsem sedaj zapostavljenim območjem v občini poleg gospodarskega, zagotovil tudi skladen urbanistični razvoj.

Na tem mestu lahko povemo, da je komunalni prispevek v občini Vrhnika zaradi dolgotrajnih prizadevanj mag. Viktorja Sladiča, našega predstavnika v Občinskem svetu občine Vrhnika, kljub vsemu približno 40 % nižji, kot bi bil sicer, posameznim občanom in gospodarskim družbam pa je z neposredno pomočjo v postopkih odmere komunalnega prispevka za pridobitev gradbenih dovoljenj, prihranil več kot 100.000 EUR, iz tega naslova pa je dokazal tudi oškodovanje občank in občanov za več kot 130.000 EUR, česar pa občinska uprava, ki je oškodovanje priznala, kljub uradnemu pozivu Ministrstva za okolje in prostor ni hotela popraviti.

Katerakoli investicija na kateremkoli območju v občini pa za investitorja ne sme biti finančni udarec, ampak spodbuda, še posebej, ko govorimo o investicijah na območjih, ki so zaradi visokih posrednih stroškov gradnje, med katere med drugim nedvomno sodi tudi komunalni prispevek, manj zanimiva ali celo nezanimiva. Seveda pri tem ni potrebno posebej poudarjati, da ko omenjamo poslovne investicije, govorimo predvsem o čistih in okolju prijaznih dejavnostih in tehnologijah.

V zvezi s tem bomo spremenili tudi način financiranja gradnje in obnove komunalne opreme, saj po našem prepričanju občina za investicije v komunalno opremo, ki je v njeni 100% lasti, ne more in ne sme finančno bremeniti občank in občanov oziroma to finančno breme prenašati na njih. S tem namenom je naš predstavnik v Občinskem svetu občine Vrhnika, mag. Viktor Sladič, na 14. in 22. seji Občinskega sveta z dne 15. 12. 2016 oziroma z dne 14. 12. 2017 vložil amandmaje za povečanje deleža sofinanciranja občine za investicije v javno razsvetljavo in v ceste iz 25 % na 50 % in na koncu s proračunom občine Vrhnika za leto 2018 v tem tudi uspel.

Tiste, ki zaradi okoliščin posameznega primera nastopajo kot investitorji gradnje in obnove posamezne vrte komunalne opreme, pa je treba ustrezno finančno spodbuditi.

S tem namenom bo ena naših prvih nalog na tem področju tudi izdelava in sprejem novega Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo in o merilih za odmero komunalnega prispevka v občini Vrhnika, ki bo sledil vsem tem usmeritvam in ki bo poleg razvojnih možnosti omogočal zakonit, pregleden in spodbuden komunalni prispevek v občini Vrhnika in ki bo s pravično porazdelitvijo, to je prilagojenostjo, poleg skladnega gospodarskega, omogočil tudi skladen urbanistični razvoj posameznih območij v občini in omogočil tako občanom občine Vrhnika, državljanom Republike Slovenije, poslovnim subjektom pa tudi tujcem, da najdejo svoje stalno poslovno, delovno in bivalno okolje v naši občini, še posebej v sedaj zapostavljenih območjih v občini.

Zaključna misel

Občina Vrhnika ne more in ne sme več pristajati na povprečnost, razvojno zaostajanje in capljanje za drugimi, ko nas v razvoju in rezultatih po vrsti prehitevajo občine z mnogo manj razvojnega potenciala in gospodarske moči, ampak moramo v naši občini hitreje pognati razvojno kolesje in se uvrstiti med najboljše – vodilne občine v regiji, ki bo zagotavljala boljše pogoje za razvoj in bivanje tukaj živečih ljudi.

 

Vrhnika, 22. 3. 2018

 

Ta vnos je bil objavljen v Novičke, Program 2018-2022. Zaznamek za trajno povezavo.