Informacija o poteku 5. redne seje Občinskega sveta

Dne 16. 5. 2019 je potekala 5. redna seja Občinskega sveta, ki je bila po svojem obsegu in času manj zahtevna.

Za to sejo je bilo predvidenih skupno 7 točk in sicer:

  • Pregled in potrditev zapisnika 4. redne seje Občinskega sveta Občine Vrhnika z dne 21. 3. 2019
  • Pregled in potrditev zapisnika 1. izredne redne seje Občinskega sveta Občine Vrhnika z dne 18. 4. 2019
  • Predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o občinskem lokacijskem načrtu za trgovino z živili Hofer na Vrhniki
  • Predlog Odloka o taksi za obravnavanje pobud za spremembo namenske rabe prostora in nadomestilo stroškov lokacijske preveritve v Občini Vrhnika – skrajšani postopek
  • Premoženjsko pravne zadeve: a) Prenehanje statusa javnega dobra na parc. št. 689/3 k.o. Podlipa (1999) b) Prenehanje statusa javnega dobra na parc. št. 1952/2 k.o. Zaplana (2000) c) Prenehanje statusa javnega dobra pri parc. št. 2909/5, k.o. Vrhnika (2002) d) Prenehanje statusa grajenega javnega dobra pri parc. št. 1859/2 in 1859/3, obe k.o. Verd /2003)
  • Predlog za finančno in okoljsko racionalizacijo tiska in vezavo gradiva za sejo Občinskega sveta Občine Vrhnika
  • Pobude in vprašanja članov občinskega sveta

Najprej pa poglejmo kakšne pobude in vprašanja smo tokrat dali v Listi za razvoj Vrhnike in podeželja.

Na tej seji je naš predstavnikov Viktor Sladič v Občinskem svetu podal eno vprašanje in dve pobudi in opozorilo in sicer:

Vprašanje:

Podjetje HUMANA d.o.o. ima na Vrhniki postavljeno precejšnje število kontejnerjev za stara oblačila in obutev.

Zanima me, ali podjetje HUMANA d.o.o., ki je privatno avstrijsko podjetje, plačuje občini oziroma JP KP Vrhnika uporabnino – nadomestilo za uporabo javnih površin, ki jih uporablja za izvajanje svoje dejavnosti ali ne?

Če jo plačuje, kje je pravna vez oziroma kje se nahajajo sklenjene pogodbe? Ali so ji podeljene javne površine brezplačno? In kdo jim je, če jim je, omogočil brezplačno uporabo javnih površin v občini. Če o tem obstajajo ustrezne pogodbe, prosim za njihovo predložitev, če pa ustreznih pravnih podlag ni, prosim za odgovor, kdo je to odločitev sprejel.

O tem vprašanju je bilo v zadnjem času v medijih precej polemike. V Ljubljani so na primer uporabljali javne površine brez kakršnega koli dovoljenja in so jih morali prestaviti na zemljišča v zasebni lasti, izvedeni pa so bili tudi inšpekcijski nadzori.

Pobuda št. 1:

Občina Vrhnika postaja rekreativni biser.

Imamo mnogo čudovitih točk, ki jih radi obiskujemo. Planina, Star maln, Retovje, Močilnik, Mali plac, Drča, Bobrova pot …

Ker območje Slovenije spada med najbolj izpostavljene države sveta za nevarnost okužb z klopnim meningoencefalitisom, dajem pobudo, da občina Vrhnika skupaj z Zdravstvenim domom Vrhnika poišče način, ki bi občanom Vrhnike omogočil cenejšo zaščito pred to nevarno boleznijo. Ker so za učinkovito zaščito potrebna 3 cepljenja, je to lahko bodisi kot subvencioniranje določenega števila, na primer enega ali dva od teh cepljenj, ali pa kot procent subvencije v skupnem znesku cene teh cepljenj.

Predlagam tudi, da se % oziroma način sofinanciranja prilagodi proračunskim zmožnostim, po možnosti (v kolikor je smiselno) že v tem, nedvomno pa v naslednjem letu.

Pobuda št. 2 in opozorilo:

29. 3. 2019 je stopila v veljavo Uredba o programu opremljanja stavbnih zemljišč in odloku o podlagah za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo ter o izračunu in odmeri komunalnega prispevka (Uradni list RS, št. 20/19 in 30/19 – popr.), ki to področje v občini Vrhnika postavlja precej »na glavo«.

Z dnem njene uveljavitve se prenehajo uporabljati Uredba o vsebini programa opremljanja stavbnih zemljišč (Uradni list RS, št. 80/07 in 61/17 – ZureP-2) in Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka (Uradni list RS, št. 95/07 in 61/17 – ZureP-2), razen 6. člena, ki se uporablja do uskladitve veljavnih programov opremljanja ter odlokov o merilih in odmeri komunalnega prispevka z določbami te uredbe.

Ker tako Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo na območju občine Vrhnika in Odlok o komunalnem prispevku v občini Vrhnika nimata jasne in ustrezne preambule, ni povsem jasno, v katerem roku bo morala občina Vrhnika ta dva odloka uskladiti z določbami te uredbe. Ali je to najpozneje do 17. 11. 2019 (prvi odstavek 34. člena uredbe) ali pa je to v dveh letih po uveljavitvi te uredbe (drugi odstavek 34. člena uredbe).

V zvezi s tem predlagam, da občinska uprava pridobi ustrezno pravno mnenje, iz katerega bo jasno razvidno, kateri rok uskladitve obeh odlokov, to je Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo na območju občine Vrhnika in Odlok o komunalnem prispevku v občini Vrhnika, velja za primer občine Vrhnika.

Ob tem pa opozarjam občinsko upravo, da nekatere določbe te uredbe že veljajo in jih mora do uskladitve občinskih odlokov že upoštevati. To sta drugi odstavek 35. člena uredbe (način določitev neto tlorisne površine stavbe za novo graditelje) in tretji odstavek 35. člena uredbe (indeksacija obračunskih stroškov na enoto mere ob uporabi povprečnega letnega indeksa cen za posamezno leto).

Vsekakor predlagam, da občinska uprava prouči te obveznosti in zagotovi izvajanje te uredbe na predpisan način, da ne bi prihajalo do okoliščin, kot smo jim bili priča v prejšnjem mandatu, ko so občani kljub javnim pozivom prejemali nezakonite odločbe o odmeri komunalnega prispevka, zaradi katerih so morali nekateri iskati pravico na sodišču, kjer so na koncu tudi uspeli.

Naslednje vprašanje ali opomnik je podala predstavnica Liste, Nataša Rijavec in sicer je vprašala, kdaj lahko pričakuje odgovore, ki jih je podala na 3. redni seji OS.

Ugotovila je, da po vsej verjetnnosti sploh niso bila posredovana na Zavod Ivana Cankarja. Po končani seji je k njej pristopila direktorica občinske uprave, se opravičila in prosila, če ji lahko posreduje vprašanja, da jih bo posredovala naprej na Zavod Ivana Cankarja.

SEDAJ PA K OSTALIM ZANIMIVIM INFORMACIJAM

Zapisnika 4. redne seje in 1. izredne seje smo potrdili, nadaljevali smo s tretjo točko, Predlog Odloka o spremembi in dopolnitvah odloka o občinskem lokacijskem načrtu za trgovino z živili Hofer na Vrhniki. Zaradi spremenjenih investicijskih namer želijo investitorji podjetja Hofer trgovina d.o.o. zgraditi dodaten trgovski objekt in samopostrežni bencinski servis. Svetniki smo ta Predlog Odloka sprejeli.

Četrta točka dnevnega reda je bil Predlog Odloka o taksi za obravnavanje pobud za spremembo namenske rabe prostora in nadomestilo stroškov lokacijske preveritve v Občini Vrhnika – skrajšani postopek. Poročevalka je bila gospa Aleksandra Rode Turšič. Dejstvo je, da smo ta osnutek Odloka na 3. redni seji zavrnili oziroma predlagali, da se višina nadomestila stroškov, ki ga mora plačati zavezanec zmanjša, tako se je s predlaganih 2000,00 EUR, zmanjšal na 1500,00 EUR. Povedano je bilo, da se vedno predhodno ugotovi – preveri, če bo šlo v lokacijsko preveritev in se šele nato poravna nadomestilo stroškov.

Izpostavilo se je tudi vprašanje v kateri fazi obravnave je OPN. Gospa Aleksandra je pojasnila, da je v zaključni fazi in da čakajo še na dva pozitivna mnenja.

Predvideva se, da bi OPN bil predstavljen na jesenski seji Občinskega sveta.

V šesti točki smo obravnavali predlog finanče in okoljske racionalizacije tiska in vezavo gradiva za seje Občinskega sveta Občine Vrhnika. Sistemski administrator gospod Matej Jakša je predstavil statistične podatke stroškov tiskanega gradiva.

Sklep Občinskega sveta je bil da se gradivo pošilja na elektronske naslove, če pa kdo želi, prejemati gradivo v tiskani obliki ga bo tudi prejel.

Izpostavljeno je bilo zanimivo vprašanje, kako je z arhiviranjem gradiva, ki smo ga prejeli svetniki do sedaj. Povedano je bilo, da gre gradivo lahko v star papir, ker so vsa gradiva javno dostopna na spletni strani Občine Vrhnika.

Toliko za danes. Pred poletnimi počitnicami nas čaka še ena seja Občinskega sveta.

Ta vnos je bil objavljen v Novičke, Seje OS. Zaznamek za trajno povezavo.