Informacija o poteku 6. seje Odbora za ekologijo in infrastrukturo

Dne 24. 11. 2015 je potekala 6. redna seja Odbora za ekologijo in infrastrukturo, ki je bila sicer relativno kratka, a zato nič manj pomembna.

Na seji je odbora so bile obravnavane tri točke, in sicer:

  1. Osnutek Odredbe o spremembah in dopolnitvah Odredbe o prometni ureditvi in uvedbi časovno omejenega parkiranja na javnih parkiriščih v Občini Vrhnika.
  2. Osnutek Odloka o sodelovanju pri skupnem izvajanju in koncesiji za gospodarski javni službi obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Vrhnika.
  3. Predlog Akta o ustanovitvi sveta RCERO Ljubljana.

Prvi prvi točki je bil obravnavan predlog O.Š. Ivana Cankarja – Mrakova šola, po katerem bi bil promet na parkirišču za šolo urejen kot enosmerni promet, s čemer bi poleg zagotavljanja varnosti otrok, kar je najpomembnejše, na novo uredili tudi promet, ki bi bil na tem delu parkirišča urejen kot enosmerni promet z ustreznimi oznakami. To pomeni, da bi starši z osebnimi vozili in tudi vozniki šolskih kombijev in avtobusov na parkirišče vstopali in izstopali le v eni smeri in ne tako, kot do sedaj, ko je vstop z vozili mogoč z obeh strani.

Pri tej točki je sicer potekala kratka razprava, vendar so se vsi člani odbora s tem predlogom strinjali in ga tudi potrdili kot ustreznega za obravnavo na Občinskem svetu Občine Vrhnika.

Druga in tretja točka sta bili obravnavani že na 5. seji odbora dne 13. 10. 2015, vendar je zaradi nejasnosti in vprašanj v zvezi s tem, predvsem pa zaradi nerazumnih pogojev v osnutku tega odloka, to je zaradi nerazumnega 30 letnega roka trajanja koncesije, ki bi jo s sprejetjem tega odloka pridobilo javno podjetje Snaga d.o.o. Ljubljana, odbor pozval župana, da se skuša izpogajati za skrajšanje tega roka, prav tako pa je imel na osnutek tega odloka veliko pripomb tudi predstavnik Liste za razvoj vrhniškega podeželja, ki je v zvezi s tem pripravil obširni predlog pripomb ter predlogov sprememb in dopolnitev tega odloka.

Na tokratni seji je župan pojasnil, da so bila pogajanja v zvezi s tem relativno uspešna, da je bil večji del  pripomb ter predlogov sprememb in dopolnitev odloka, ki jih je v zvezi s tem pripravil predstavnik naše liste,  s strani pripravljavca upoštevan. Kar pa je najpomembnejše pa je to, da je upoštevana tudi pripomba glede roka trajanja koncesije, ki naj bi tako znašala 10 let z možnostjo podaljšanja. Tudi sam odlok kot dokument je sedaj ustreznejše oblikovan in definiran ter nenazadnje tudi berljiv, česar pa osnovni verziji ne bi mogli ravno pripisati.

Ob tem naj dodamo tudi to, da gre za odlok, ki ga sprejema več občin, ki so pristopile v Regijski center za ravnanje z odpadki Ljubljana (RCERO Ljubljana) in ki niso ustanoviteljice lastnika bodočega upravljavca tega centra in izvajalca teh dveh javnih služb, to je obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov.

Pri tem je pomembno vedeti, da gre za komunalne odpadke, ki so res zgolj odpadek po izvedenih fazah ločenega zbiranja in sortiranja na viru nastanka, to je v občini. Ker smo v naši občini pri tem zelo uspešni to pomeni, da teh odpadkov, ki jih je treba odvažati v RCERO, ne bo tako veliko, kot bi bilo to v primeru, če ločenega zbiranja ne bi imeli. Dejstvo pa je, da moramo tovrstne ostanke odvažati v ustrezni center in da je vključitev v za sistem v okviru RCERO nujna in neizogibna. Obstajajo sicer še drugi tovrstni centri v Sloveniji, vendar je pri tem nujno potrebno upoštevati tudi ekonomski vidik, zato je pod sedanjimi pogoji in ob 10 letni koncesiji osnutek tega predloga sedaj sprejemljiv, zato ga je odbor tudi potrdil in ocenil kot ustreznega za nadaljnjo obravnavo na Občinskem svetu in nato v primeru, da ga Občinski svet potrdi, tudi v nadaljnji javni obravnavi.

Pri Aktu o ustanovitvi sveta RCERO Ljubljana gre v bistvu za vezano zadevo, v katero vstopa 37 različnih občin, med katerimi so nekatere, ki so oziroma in tiste, ki niso ustanoviteljice lastnika bodočega upravljavca tega centra. V  primeru občine ne gre za sofinanciranje nadgradnje RCERO Ljubljana, saj bi bil vložek glede na ceno na eno tono odpadkov nesorazmeren, zato občina Vrhnika ni pristopila k temu sofinanciranju. Je pa občina Vrhnika  članica Sveta RCERO in ima s tem tudi glasovalne pravice, ki sicer niso enake tistim, ki bi jih imela v primeru, da bi nastopala kot soinvestitor, vendar vseeno dovolj, da lahko sovpliva na pomemben element, to pa je oblikovanje cene komunalnih storitev.

Tudi v zvezi z Aktom o ustanovitvi sveta RCERO Ljubljana se je odbor odločil, da ga potrdi  kot ustreznega za nadaljnjo obravnavo na Občinskem svetu in nato v primeru, da ga Občinski svet potrdi, tudi v nadaljnji javni obravnavi.

Pri tem pa bo ta sklep veljal le v primeru, da bo v Občini Vrhnika sprejet Odlok o sodelovanju pri skupnem izvajanju in koncesiji za gospodarski javni službi obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju Občine Vrhnika.

Tako, ponovno nekaj informacij s seje Odbora za ekologijo in infrastrukturo, za katere je prav, da ste občani občine Vrhnika z njimi seznanjeni, saj imate pravico izvedeti vse o dogajanju na sejah ne le Občinskega sveta, ampak tudi njegovih delovnih teles, predvsem na tistih, v katerih imamo svoje predstavnike, s katerih va te informacije lahko posredujemo.

Vaša Lista za razvoj vrhniškega podeželja

Ta vnos je bil objavljen v Novičke, Občinska uprava, Seje OEI. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor