Pospeševanje in razvoj turistične dejavnosti  na Vrhniki

(Iz programa Liste za RVP za mandat 2014-2018)

Verjetno se sedaj na Vrhniki že vsi zavedamo, da razvoja večjih podjetij, ki bi zaposlovala množico ljudi, kot so to v preteklosti Kovinarska, Avtomontaža, Elektron, Liko ali IUV (Siliko je sicer lepo rešil videz zahodnih »vstopnih« vrat na Vrhniko, ne pa tudi brezposelnosti Vrhničanov, saj zaposluje pretežno »uvožene« delavce), ne bo in, da razvoj gospodarske dejavnosti na Vrhniki lahko temelji le na razvoju malih gospodarskih družb in turistični dejavnosti.

V turistično dejavnost seveda sodi tudi promocija Vrhnike, ki jo učinkovito izvaja Zavod Ivana Cankarja, ne vemo pa, kako je pri tem uspešen – npr., vpliv prireditev na povečanje nočitev in porabe v gostinskih obratih (ali pa so bolj ali manj namenjena le domačinom), vendar pa si Lista pod tem pojmom predstavlja nastanitvene zmogljivosti, športno-rekreacijske-turistične objekte, turistične storitve ter ustrezno predstavljena kulturna naravna in nepremična dediščina. Brez kakšne posebne analize lahko ugotovimo, da na Vrhniki skoraj ni več oddajanja zasebnih sob v turistične namene (B&B – Bed & Breakfast), da nimamo več bazena in avtokampa, da ne izkoriščamo termalnega vrelca, da na Ulovki ni več smučišča (vsaj bife deluje po novem), tudi ni več vrhniške TRIM steze, kaj drugega pa tudi že prej ni bilo razvitega.

Lista si prizadeva, da v občini pripravimo celovit načrt srednjeročnega in dolgoročnega razvoja tudi na področju turistične dejavnosti (seveda se za celovit in dolgoročni razvoj prizadevamo tudi na področju komunalnega opremljanja in gospodarstva!) – pri tem se bomo povezovali tudi s sosednjimi občinami – in smo tako področje razvoja in pospeševanja turizma razdelili v deset projektov (sklopov, niso razvrščeni po prioriteti, ampak po abecedi) in za vsakega imenovali nosilca, na spletnih povezavah pa lahko spremljate razvoj projektov (oziroma, kaj delamo v zvezi razvoja peojekta) in kako uspešni smo (bomo) pri njihovi realizaciji (uvrstitev v občinske kratkoročne in dolgoročne razvojne načrte ter v letni Načrt razvoja projektov (NRP):

  1. Avtokamp z mini prodajalno z živili in turističnimi spominki (Ime Priimek, N*). Avtokampi so še vedno priljubljeni in v modi (!). Vrhnika leži ob pomembnih meddržavnih kolesarskih (EvroVelo) in peš (E7) poteh, tudi ob romarskih (Jakobova). Še zlasti med romarji in kolesarji so priljubljene cenejše možnosti prenočevanja (kampi in zasebne sobe).
  2. Oživitev starega mestnega jedra (Ime Priimek, N). Usmerjanje in pospeševanje v turistično oblikovano storitveno dejavnost (gostinstvo, spominki, butične trgovine, trgovin z BIO in krajevno pridelano hrano, B&B), ureditev pokrite tržnice, ureditev prometa, itd.
  3. Pospeševanje kolesarskega in pohodniškega turizma (Milan Selan, N). Ureditev kolesarski poti – odstranitev ovir na poteh in skakalnic, projektiranje novih poti (predvsem po Barju) z nekaj brvmi (čez Ljubljanico, Ljubijo) in (morda) splavom čez Ljubljanico in tako ljudem približati lepoto Barja. Postavitev turističnih informativnih tabel, smernih oznak, ipd.
  4. Pospeševanje seminarskega turizma (Ime Priimek, N). Na razpolago imamo, če ne drugega, Cankarjev dom, zraven pa je treba zagotoviti ustrezno kongresno infrastrukturo.
  5. Športno rekreacijski center Ulovka (Ime Priimek, N). Ulovka je bila pred 20 leti polna smučarjev. Sedaj, ko se je prava zima preselila v višje ležeče kraje, mora Občina aktivno pomagati KS Zaplana, da Ulovka ponovno postane sinonim za aktivno preživljanje prostega časa v poletnem in po možnosti še vedno v zimskem času.
  6. Termalno–kopališki in rekreacijski center (kongresno–zdraviliški objekti z notranjim bazenom, zunanjim vodnim parkom) (Ime Priimek, N). Nekdaj so bili bazeni zelo priljubljeni, zlasti med mladino, danes pa je treba obiskovalcu ponuditi nekaj več. Res je, da so zadnje desetletje ljudje začeli hodili na enodnevne izlet na morje, ampak se sedaj ta trend ponovno obrača. Glede na to da se v Ljubljani spopadajo s težavami po obnovi njihovih bazenov, je lahko domet vrhniškega vodnega parka širši.
  7. TRIM steza (Ime Priimek, N).
  8. Turistične kmetije in zasebne sobe (Ime Priimek, N). Menimo, da bi lahko oblikovali med 15 in 20 turističnih kmetij, pri tem pa bi se dalo znatno izkoristiti tudi evropska sredstva, saj imajo TK neposreden učinek na izboljšanje ekonomskega stanja podeželja, zaustavitev izseljevanja in večjo zaposlenost.
  9. Turistične storitve (Ime Priimek, N), npr. spust po Ljubljanici z rafti, balonarstvo, sprehod na šestih nogah, vodeni kolesarski izleti po Barju. Ureditev priveza za male barke in rafte.
  10. Turistične zanimivosti (Ime Priimek, N). Ureditev dostopa (npr. Rimski opazovalni stolp), označevanje nepremične in naravne kulturne dediščine, predstavitveni in informacijski panoji in makete (npr. Nauportus, Gradišče na Tičnici), ureditev mednarodnega koliščarskega tematskega parka, ureditev gostinske ponudbe (stalne, sezonske) na turistično zanimivih lokacijah.

 * N (na projektu se aktivnosti še niso začele), P (v pripravi so izhodišča za javno razpravo), J (za projekt smo odprli javno razpravo), O (projekt je poslan Občinskemu odboru za družbene dejavnosti), R (projekt je uvrščen v med občinske razvojne načrte), Z (projekt je zavrnjen)

Ta vnos je bil objavljen v Turizem. Zaznamek za trajno povezavo.