VODENJE PROJEKTOV V OBČINI VRHNIKA

Ali se na Vrhniki lahko ponovi zgodba občine Vitanje, kjer so zgradili vesoljski center, danes pa ugotavljajo, da se center ne more preživeti in da je večina sredstev, ki jih ima občina rezerviranih v proračunu za razvoj turizma, namenjenih delovanju tega centra, saj gostov, ki so jih vodje projekta v projektni dokumentaciji sicer načrtovali, ni od nikoder. Nič presenetljivega, saj so ob pripravi investicijske dokumentacije in kasneje pri gradnji tega centra pozabili načrtovati najpomembnejše! To je, kako se bo ta center preživljal, ko bo zgrajen.

Glede na dokaj slab in počasen razvoj turizma v občini Vrhnika ter ob nepregledno vodenih projektih ugotavljamo, da se lahko občini, ki se je za potrebe investicij v preteklih letih že zadolževala, ob zadostni meri neprevidnosti, zgodi podobno.

Nenehno opozarjanje in prepričevanje manjšine občinskih svetnikov, da je nujno potrebno poostriti nadzor nad projekti, ki se izvajajo v naši občini ter pregledno in sistematično urediti njihovo vodenje, nam ustvarja občutek, da se v zvezi s tem nismo premaknili nikamor, saj so določene svetniške skupine in občinski svetniki še vedno prepričani, da so vse to odlični projekti, s katerimi se bosta turizem in gospodarska rast v občini razcvetela.

V Listi za razvoj vrhniškega podeželja smo bili zelo aktivni pri pripravi strategije razvoja turizma občini,  vendar zelo skeptični do enega največjih projektov v občini, predvsem do načina njegovega vodenja, to je Doživljajsko razstavišče Ljubljanice. Razočarani smo, da se občina oziroma njena uprava odloči za finančno, organizacijsko in tehnično tako velik in zahteven projekt, ob tem pa je bilo potrebno eno leto prepričevanj in zahtev, da je bila investicijska dokumentacija tega projekta tej isti manjšini občinskih svetnikov končno dana na vpogled, čeprav bi bilo povsem normalno, da bi se z njo seznanili vsi občinski svetniki že v fazi priprave, obravnave in potrjevanja Načrta razvojnih programov ob sprejemanju proračuna za naslednje leto. Iz investicijske dokumentacije je razvidno, da ima projekt sicer pozitivne ekonomske učinke, vendar kar je najbolj pomembno za proračun občine Vrhnika, negativne finančne učinke, ki pa niso bili predstavljeni v celoti.

Kot veste, je bil oktobra 2015 v zvezi s težnjo občinske uprave po umestitvi Doživljajskega razstavišča Ljubljanice v Javni zavod Cankarjeva knjižnica Vrhnika, začet postopek sprejema Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o ustanovitvi tega javnega zavoda, kar je že pri njegovi obravnavi v delovnih telesih Občinskega sveta, kot tudi kasneje na seji Občinskega sveta, sprožilo burne  razprave in polemike med občinskimi svetniki, zaradi česar je župan postopek sprejema sprememb in dopolnitev tega odloka na koncu tudi ustavil.

Polemike so bile povzročene tako zaradi enostranskega vsiljevanja vključitve Doživljajskega razstavišča Ljubljanice v Cankarjevo knjižnico, kot tudi zaradi izredne nepreglednosti vodenja tega projekta, kar je med nekaterimi občinskimi svetniki, pa tudi med zainteresirano javnostjo, povzročilo precejšnjo mero nezaupanja do tega projekta.

Za tem je bil na novemberski seji Občinskega sveta obravnavan predlog župana, da se upravljavca Doživljajskega razstavišča Ljubljanice izbere z javnim razpisom, ki ga je vodilo zunanje podjetje, za kar je bila imenovana Komisija za izbor upravljavca Doživljajskega razstavišča Ljubljanice. Po skupno pol leta trajajočem postopku je komisija z večino glasov njenih članov presodila in odločila, da se za upravljavca tega izjemno pomembnega in občutljivega projekta izbere Zavod Ivana Cankarja za kulturo, šport in turizem Vrhnika.

Vendar je zadostna večina občinskih svetnikov, ki so očitno pozabili, da so tudi oni pol leta pred tem izbor upravljavca  Doživljajskega razstavišča Ljubljanice soglasno zaupali tej komisiji, na zadnji seji Občinskega sveta, ki je potekala dne 26. maja 2016, odločitev te komisije zavrgla, komisijo na predlog župana razrešila in nato sprejela sklep, da se za namen delovanja  Doživljajskega razstavišča Ljubljanice pooblasti stranke za pripravo tripartitne pogodbe med Občino Vrhnika kot vodilnim partnerjem in  Zavodom Ivana Cankarja za kulturo, šport in turizem Vrhnika ter Muzejem in Galerijo mesta Ljubljana, kot sopartnerjema.

V zvezi s tem dogajanjem smo v naši listi neprijetno presenečeni, še toliko bolj pa nad odločitvijo župana in vodje tega projekta, da se o tovrstnih vsebinah, v katero organizacijsko obliko naj bo ali naj bi bil ta projekt umeščen, odloča v fazi, v kateri bi se pravzaprav morali implementirati že njegovi rezultati.

Verjetno na tem mestu ni potrebno posebej poudarjati, da je osnovni predpogoj za uspešen in učinkovit projekt temeljita predhodna analiza in študija, v njegovem nadaljevanju pa tudi ponovna analiza oziroma študija, iz katere so vidni rezultati in učinki projekta, in to v njegovi celotni življenjski dobi oziroma v minimalno 20 letnem obdobju njegovega delovanja.

To pomeni, da so v študiji, kjer so opredeljene različne variante rešitev, le-te podrobno prikazane in finančno ovrednotene, predvsem v postavkah, ki opredeljujejo povrnitev stroškov investicije ter koliko sredstev bo morala v tem primeru občina Vrhnika letno zagotavljati v proračunu za vzdrževanje takega projekta. Glede na to, da gre za javni interes, pa je v predhodni študiji projekta izjemnega pomena tudi študija o tem, katera organizacijska oblika je v konkretnem primeru za kasnejše izvajanje učinkov projekta najustreznejša in najučinkovitejša.

Še toliko bolj pa smo presenečeni, da se o teh vsebinah odloča v fazi, ko bi se morali rezultati projekta implementirali v uporabo, na drugi strani pa je presenetljiva nepripravljenost na eni in izključenost  ključnih uporabnikov za prevzem rezultatov študije oziroma projekta na drugi strani, ki imajo izkušnje na različnih področjih, ki se medsebojno prepletajo ter so pomembni za oblikovanje in razvoj turizma v občini in se zavedajo, kaj je njihovo temeljno poslanstvo in namen.

Vse premalokrat se namreč zavedamo, kako so izkušnje posameznika pomembne za uspešno realizacijo ciljev projektov. Na projektu Doživljajsko razstavišče pa te izkušnje in dobro prakso, kot temelj za uspešno realizacijo projekta, vodja projekta očitno ignorira.

Iz vsega ugotovljenega lahko sklepamo, da vodja projekta le-tega ne obvladuje in sprejema nepremišljene odločitve, ki slabo vplivajo na učinke, ki bi jih rezultati tega projekta lahko dali. Na žalost bi vse te možnosti vodja projekta moral predvideti že v njegovih začetnih fazah. Prav tako je zelo pomembno, da vodja projekta v sodelovanju s projektnim timom sam pripravi investicijsko in projektno dokumentacijo, saj v nasprotnem primeru vodenje projekta vede ali nevede prevzamejo zunanji izvajalci, ki potem določajo tempo projekta ter kakšen bo potreben finančni vložek v projektu in na koncu njegovi učinki.

Ob tem je pomembno tudi zavedanje, da imajo zunanji izvajalci najmanj izkušenj, kako bo projekt zaživel v okolju, v katerem bo implementiran, zato je še toliko bolj pomembno, da so tisti, ki bodo na koncu upravljali s projektom, v tem primeru je to Doživljajsko razstavišče Ljubljanice od prvega dne, ko je oblikovana projektna ideja, tudi člani projektnega tima.

Če povzamemo svoje stališče. V primeru projekta Doživljajsko razstavišča Ljubljanice je vsekakor pomembno, kateremu zavodu ali ustanovi bo predan v upravljanje in trženje, vendar je treba v tej fazi najprej nujno ugotoviti:

  • zakaj je v projektu prišlo do vseh dosedanjih nelogičnih in razumljivih odločitev,
  • ali je vodja projekta res primeren za vodenje tako velikega, zahtevnega in za občino Vrhnika pomembnega projekta,
  • ali vodja projekta pozna vsebino projekta oziroma ali ima v projekt vključene strokovne in kompetentne sodelavce, to je tudi predstavnike občine Vrhnika, ki ta projekt podpirajo in bodo kasneje vodili in usmerjali rezultate projekta,
  • ter nenazadnje, ali so zunanji izvajalci na projektu dovolj strokovni, da obvladujejo njegovo vsebino.

Vsekakor bi si želeli bolj podrobnega ter preglednega vodenja in spremljanja projektov, ki se in se bodo izvajali v naši občini, spremljanja učinkov teh projektov in njihovega celovitega finančnega spremljanja, in sicer za obdobje minimalno 5 let, vendar vsega tega na projektih, ki jih vodijo njihovi vodje v naši občini, žal ne vidimo, vendar smo prepričani, da lahko še vedno prevlada razum vseh, ki o tem odločajo, predvsem pa njihovo spoznanje in zavedanje, komu v resnici služijo in za čigav razvoj in blaginjo so odgovorni.

Lista za razvoj vrhniškega podeželja

Ta vnos je bil objavljen v Novičke, Program, Turizem, Vprašanja. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor