IZHODIŠČA
V Listi za razvoj Vrhnike in podeželja menimo, da je bilo v preteklosti narejenega premalo na področju prometne varnosti, tako imamo številno neustrezne oziroma preozke medkrajevne ceste, naselja brez pločnikov, tam pa, kjer so že pločniki in kolesarske poti, naletimo na številne ovire kot so avtobusna postajališča, drogovi informacijskih in drugih tabel, t. i. »skakalnice« itd.
PROGRAM LISTE ZA OBDOBJE 2018-2022
Na področju prometne varnosti:
- bomo kot prvo (pristojne občinske službe seveda) popisali vse nevarne točke oziroma odseke, jih po vnaprej sprejetih kriterijih začeli odpravljati (pločniki po vaseh, razsvetljava, zlasti premalo osvetljeni prehodi za pešce, neustrezna širina medkrajevnih cest brez sredinskih črt). Za nevarne točke v pristojnosti države se bomo striktno zavzemali, da država opravi svojo dolžnost;
- povsod, kjer je smiselno in povečuje varnost ranljivejših udeležencev v prometu (pešci, kolesarji), bomo pričeli z urejanjem križišč in prehodov za pešce v dveh nivojih, hkrati s tem pa začeli z odpravo ovir na kolesarskih poteh in pločnikih (drogovi, drevesa, postaje, »skakalnice« – skoraj vse navedeno doživimo na Ulici 6. maja), dodali nekaj semaforjev in zgradili še kakšno krožišče (izvoz z avtoceste, pri Vrtnariji in Siliku, v križišču Ljubljanske ceste in Jelovškove ulice – pri avto servisu);
- resno se bomo v povezavi z industrijsko cono lotili reševanja problema vrhniške severne obvoznice, ne glede na ovire, ki jih pred nami postavlja Natura 2000;
- lotili se bomo tudi urejanja krajevnega prometa na območjih povečanega turističnega interesa – pot v Močilnik, cesta ob Beli v Star maln in Stara cesta.
Na področju mirujočega prometa bomo, po zgledu na prometno ureditev v Ljubljani:
- na parkiriščih odpravili modre cone (razen manjšega števila pred šolami in vrtci, s časovno omejitvijo parkiranja do petnajst minut);
- parkirišča, kot so pri šoli Janeza Mraka (sedaj Ivana Cankarja 2), pri Črnem orlu ali pred Cankarjevim hramom, zaprli z zapornicami ali potopnimi količki in bodo plačljiva po dejanskem času parkiranja (plačljiv del dneva bo omejen na največ deset ur, prva ura pa bo brezplačna);
- plačljiva bodo tudi parkirišča ob cesti (parkomat, plačilo v naprej). Namen tega sistema je, da se zagotovijo parkirišča za ljudi, ki imajo na Vrhniki opravke na občini, banki, pošti ali pri zdravniku. Enako tudi za turiste, ki si želijo v miru ogledati Vrhniko. Sedaj bele cone že navsezgodaj zasedejo okoličani, ki se do Vrhnike pripeljejo z (vsak svojim) avtomobilom, na delo v Ljubljano pa se odpravijo z avtobusom ali enim avtomobilom. Še naprej pa bo brezplačno parkirišče v Sinji Gorci, ki bo s tem bolje zaživelo in tudi upravičilo svoj namen in drago investicijo.