Vprašanje:
mag. Viktor Sladič:
Hvala. En del vprašanj v zvezi z Doživljajskim razstaviščem je že kolegica postavila, jaz bom postavil drugi del, in sicer me zanima glede na to, da je bil projekt konec leta 2016 zaključen, v kakšnem, kakšni, kakšnem deležu so, bom rekel pridobljena sredstva EU, ki so bila planirana v višini 846 tisoč evrov, in pa kakšen je delež, dejanski delež Občine za financiranje tega projekta. Se pravi, ali so sredstva, ki so bila načrtovana, da bomo jih dobili od EU na računu Občine, če ne v kakšnem deležu in zakaj ne vsa in pa kakšen je delež Občine. To je moje prvo vprašanje.
Pisni odgovor:
Investicija se je z 31.12.2016 uspešno zaključila. Izvedene so vse načrtovane aktivnosti. Finančni del še ni zaključen in je v fazi pregledovanja in usklajevanja zadnjega vmesnega zahtevka. V času priprave poročila je stanje naslednje:
Obrazložitev:
Končna vrednost projekta je za 144.814,72 EUR nižja od načrtovane. Dosegljiv znesek sofinanciranja EGP v višini 846.047,10 EUR predstavlja kar 68,39% sredstev končne vrednosti investicije, kar pomeni, da bodo partnerji v projektu zagotovili razliko v vrednosti 391.086,85 EUR oz. 31.61% sredstev. Od tega partnerja UL in MGML skupaj 11.102,74 EUR, kar je nekaj več od načrtovanega. Lastna sredstva Občine Vrhnika, ki so bila potrebna za izvedbo projekta naj bi bila tako za 145.814,84 EUR nižja od načrtovanih. V času priprave odgovora na vprašanje je bilo skupaj potrjeno 5 zahtevkov od šestih, v skupni vrednosti 748.393,12 EUR (60,49% vrednosti celotnega projekta). Na račun Občine Vrhnika je bilo s strani države in EGP do sedaj nakazano 710.973,44 EUR, (57,47% sredstev celotnega projekta) razliko predstavljajo zadržana sredstva, ki bodo sproščena s končnim poročilom, ki ga bomo lahko pripravili šele po pregledu in zaključni potrditvi 6. zahtevka v višini 97.653,98 EUR. Okvirni čas pregledovanja in usklajevanja dosedanjih zahtevkov je bil povprečno štiri mesece. Zadnji šesti vmesni zahtevek je bil posredovan v začetku februarja 2017 in upamo, da bo usklajen nekje do sredine tega leta. Vrhnika, 10.03.2017
Odgovor pripravil: Janko Skodlar, vodja projekta
Vprašanje:
mag. Viktor Sladič:
Drugo vprašanje se nanaša na parkiranje. Kot je znano je ljubljanski Mestni svet pred kratkim potrdil Odlok o urejanju prometa v Mestni občini Ljubljana, ki prinaša nižje globe zaradi neplačane parkirnine. Po novem bodo neplačniki v osmih dneh poravnali 12 evrov, če tega ne bodo v tem roku storili, pač jim sledi plačilo 40 evrske globe. Me zanima, če v naši občini tudi morda razmišljamo v smer manj kaznovalne politike zaradi nepravilnega parkiranja?
Pisni odgovor:
V zastavljenem vprašanju se obravnavajo dve različni področji, prvo so parkirnine, ki jih ima Mestna občina Ljubljana urejene z odlokom, Občina Vrhnika pa teh plačljivih parkirnih mest nima, zato tega tudi ne ureja in ne ureja glob za to področje neplačila parkirnine. (drugi odstavek 6. člena Odloka MOL) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki parkira na javni parkirni površini iz prve alineje prvega odstavka prejšnjega člena tega odloka, brez plačila parkirnine. Drugo pa so globe in prekrški za nepravilno parkiranje, ki so določeni v 65. členu Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), teh pa občina v svojih aktih ne more drugače urejati. Zakon o prekrških določa višino globe za prekrške, ki jih lahko občina ima, ampak samo za tiste prekrške, ki niso določeni že v predpisu. Za te prekrške Občina Vrhnika zaračunava globo skladno z zakonom.
Odgovor je pripravil: Stanislav Bele, mag., vodja Medobčinskega inšpektorata in
Vprašanje:
mag. Viktor Sladič:
In potem imam tudi vprašanje kar se tiče tega programa ZeroWaste. Res je, da je Občina Vrhnika prva, ki se je odločila, da se bo priključila evropski mreži lokalnih skupnosti na poti do ZeroWaste in sedaj ta pot do ZeroWaste se je končala pri ločenem zbiranju odpadkov. Glede na to, da ZeroWaste pomeni še kaj več kot pa ločeno zbiranje odpadkov, da ne bom sedaj časa kradel s prebiranjem teh temeljnih petih načel, me zanima ali obstajajo kakšni načrti, da bi Občina dejansko pristopila po celotni poti ZeroWaste, v kateri bomo lahko kupovali izdelke, ki so iz obnovljivih materialov, ki so ekološko nesporni in pa, da ne bomo končali zadovoljni samo pri ločenem zbiranju odpadkov.
Odgovor:
Vprašanje:
Mag. Viktor Sladič:
Potem imam pa še par pobud. Vozni redi na avtobusnih postajališčih na Vrhniki so močno, močno zastareli, niti slučajno ne moreš ugotoviti, kdaj kakšen avtobus kam vozi. Ne vem sicer, kakšno možnost ima tukaj Občina, ampak bi dal pobudo, če ta možnost obstaja, da se pozove te prevoznike, da te vozne rede na postajališčih zamenjajo s pravimi. Ne vem, ampak da zamenja z voznimi redi, taki kot so. Potem, vprašanje ali pobuda, pobuda, no pobuda je bila že podana na eni od prvih sej, ki je bila z moje, ki je bila sprejeta z vaše strani, to je bila pobuda, da bi objavljali na spletni strani Občine neuradna prečiščena besedila sprejetih odlokov. Sedaj ravno Odlok o Prostorskem načrtu je ratal kurja čreva, pa mislim, da prečiščenih besedil še vedno ni. Odlok o spremembah in dopolnitvah in tako naprej. Pa bi predlagal, vem, da je to delo ampak, da se vsaj te manjše odloke, recimo kot je o komunalnem prispevku združi v enotno besedilo in pa primer dobre prakse pri naši sosedni občini; Log – Dragomer, ki je v Našem časopisu pred kratkim objavila zahvalo vsem, ki so kakor koli pomagali tudi z strpnostjo in tako naprej pri gradnji komunalne infrastrukture in se jim tudi javno zahvalila in morda kazalo, da tudi mi kdaj to naredimo svojim občanom in se jim zahvalimo za trud in potrpljenje in strpnost pri izvajanju teh razno raznih projektov. Hvala.
Pisni odgovor:
Za odgovor in ureditev zadeve smo zaprosili na Javno podjetje LPP, d.o.o. in prejeli naslednje pisanje: »Na naših linijah v občini Vrhnika smo preverili vsa postajališča in njihovo opremljenost z veljavnimi voznimi redi, in ugotovili, da so pravilnega datuma in veljavni. Dva vozna reda za soboto in nedeljo sta bila nekoliko slabše vidljivosti, zato smo ju zamenjali. V kolikor pride do poškodbe ali odtujitve voznorednih obrazcev na postajališčih, ki imajo možnost, da voznoredne obrazce nalepimo ali vstavimo na postajne table jih nadomestimo. Branko Iljaš, Vodja prometne operative, JP LPP, d.o.o.«
Odgovor pripravila: Vesna Kranjc, Direktorica Občinske uprave Občine Vrhnika
Vprašanje:
Mag. Viktor Sladič:
Potem imam vprašanje kar se tiče smradu. V zadnjih tednih močno smrdi ponovno na posameznih delih občine, predvsem Vrtnarija, Zlatica in tista območja, pa me zanima ali bomo res do konca ignorirali to problematiko ali se bomo končno skušali, seveda tudi odpraviti?
ODGOVOR:
Občinska uprava stalno vodi aktivnosti in sodeluje pri postopkih za rešitev problematike emisije neprijetnega vonja na Vrhniki. V letošnjem letu smo se sestali s predstavniki MOP za pripravo spremembe Uredbe o predelavi biološko razgradljivih odpadkov in uporabi komposta ali digestata, ki bi omogočilo inšpekcijskim službam ustrezno ukrepanje. Vprašanje smo posredovali na MOP, Inšpektorat RS za okolje in prostor ter ARSO ter prejeli naslednje odgovore:
- ODGOVOR
Obveščamo vas, da je Inšpektorat RS za okolje in prostor dne 23.2.2017 po elektronski pošti prejel vaš dopis oziroma vprašanje, ki se nanaša na neprijetne vonjave na območju Občine Vrhnika. Na podlagi določbe 1. odstavka 24 člena Zakona o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS, št. 43/07, 40/14) vam podajamo naslednja pojasnila v zvezi s predmetom nadzora pri zavezancih Roks recikliranje d.o.o. na lokaciji Kompostarne ROSA, Stara Vrhnika 95a, Vrhnika in Saubermacher Slovenija d.o.o. na lokaciji Kompostarna Vrhnika, Pot na Tojnice 45, Vrhnika. Kot že v odgovorih v preteklosti Vas tudi tokrat inšpekcija za okolje Inšpektorata RS za okolje in prostor ponovno obvešča, da je seznanjena z občasnim pojavom neprijetnih vonjav v okolje na območju Občine Vrhnika. Inšpekcija za okolje in naravo opravi glede na letni plan dela vsako leto v obeh kompostarnah celovit redni inšpekcijski pregled, ki bo v letu 2017 še opravljen. Poleg celovitega rednega inšpekcijskega pregleda pa opravi pri obeh zavezancih glede na prioritete dela oziroma glede na prioritete vseh prejetih prijav tudi izredne nenapovedane inšpekcijske preglede, ki so bili v letu 2017 pri obeh zavezancih opravljeni 2x. Na izrednih inšpekcijskih pregledih v letu 2017 pri obeh zavezancih v zvezi s predmetom nadzora glede na izdano okoljevarstveno dovoljenje in predpisano zakonodajo, ni bilo ugotovljenih nepravilnosti. Kot že preteklih odgovorih vas inšpekcija za okolje ponovno seznanja z dejstvom, da nobeden od predpisov z delovnega področja te inšpekcije ne določa prepovedi, omejitev in ukrepov v zvezi s preprečevanjem in zmanjševanjem neprijetnih vonjav v okolje in zato inšpekcija v primeru pojava teh vonjav v okolju, nima podlage za ukrepanje.
Odgovor pripravila: Simona Stražišar Guzelj Inšpektorica za okolje Inšpektorat RS za okolje in prostor OE Ljubljana
- ODGOVOR
Na sestanku dne 19. 1. 2017 smo se dogovorili, da bomo naredili pregled in povzetek obstoječega stanja 22 (oz. 23) objektov za aerobno predelavo biološko razgradljivih odpadkov glede na: tip (vrsto) kompostiranja, predelavo blata čistilnih naprav in oddaljenosti zunanjega roba teh kompostarn od posameznih stavb ali naselij. Dogovorili smo se, da se pri pregledu oddaljenosti kompostarn od posameznih stavb ali naselij upošteva oddaljenost po trenutno veljavni zakonodaji za primer zaprtega kompostiranja v dolžini najmanj 300 m, in da bomo na osnovi tega določili število obstoječih kompostarn, ki predelujejo odpadke po postopku t.i. »odprtega ali zaprtega kompostiranja«. V mesecu februarju je bil narejen pregled in povzetek obstoječega stanja. Opravljen je bil pregled okoljevarstvenih dovoljenj, razdelitev kompostarn glede na tip/vrsto kompostiranja, določitev vseh in za sprejem komunalnih biološko razgradljivih odpadkov še prostih kapacitet kompostiranja ter razvrstitev glede na izvajanje obdelave blat čistilnih naprav (BČN). Določili so se tudi deleži zaprtega in odprtega kompostiranja. V mesecu aprilu se bo pristopilo k zaključnem delu dogovorjenega pregleda in določitvi vpliva morebitne spremembe zakonodaje glede obveznega zaprtega zalogovnika v primeru minimalne oddaljenosti ali predelave BČN na obstoječe stanje. V mesecu juniju se načrtuje pričetek postopka spremembe Uredbe o predelavi biološko razgradljivih odpadkov in uporabi komposta ali digestata, samo sprejetje spremembe uredbe pa nekje v mesecu novembru 2017. Posredujem informacijo glede Uredbe o smradu: Rok za izdelavo naročenih strokovnih podlag je 22 mesecev po podpisu pogodbe. Glede na navedeno pričakujemo, da bodo naročene strokovne podlage izdelane v letu 2019. V primerjavi s strokovnimi podlagami iz leta 2013 pričakujemo, da bo zunanji izvajalec posodobil pregled praks v drugih državah ter se skladno s projektno nalogo za izdelavo tokratnih strokovnih podlag osredotočil na različne metodologije zaznavanja in spremljanja neprijetnih vonjav v zunanjem zraku z namenom, da se izbere potencialni metodologiji, ki jih bo izvajalec preveril s pol-letnimi poskusnimi meritvami in na podlagi tega priporočil tako metodologijo kot tudi ustrezne mejne vrednosti, ki bi opredelile sprejemljivo raven izpostavljenosti neprijetnim vonjavam. V zaključni fazi naj bi izvajalec tudi svetoval pri pripravi predpisov, ki bi vzpostavili sistem za obvladovanje obremenjenosti zunanjega zraka z neprijetnim vonjem. Od teh strokovnih podlag si zato obetamo zadostne strokovne usmeritve za dejansko pripravo predloga tega sistema, ki bo v omejenem obsegu že tudi preverjen v praksi.
Odgovor pripravila: mag. Tanja Bolte Generalna direktorica direktorata za okolje Ministrstvo za okolje in prostor
- ODGOVOR
Agencija RS za okolje je dne 17.3.2017 izdala enovito okoljevarstveno dovoljenje stranki Saubermacher Slovenija d.o.o. za Center za ravnanje z odpadki na Vrhniki. Dovoljenje vam pošiljamo v priponki.
Odgovor pripravila: mag. Inga Turk, Direktorica urada za varstvo okolja in narave