ODSEK 1: DRL (1) – KOTNIKOVI BAJERJI (2)

povezava na prvoten predlog >>>

Sicer občinske uprave in še zlasti župana ne zanimajo pobude in predlogi Liste za razvojKKP_Novo_P1m vrhniškega podeželja (LRVP), niti kakršnekoli ideje povezane z razvojem turistične infrastrukture (od avtokampov, oddajanja zasebnih sob in apart-majev do mreže kolesarskih poti in obnove turistično zanimivih zgradb (od skladišča živega srebra do »Zaklete graščine« in Žontove ledenice), vendar v LRVP priča-kujemo po volitvah večjo naklo-njenost tudi temu področju in ne zgolj asfaltiranju gozdnih poti okrog Ulovke.

x_Slika_RibiciKot smo v LRVP napovedovali (in opozarjali) že pred več kot dvema letoma, je žal realnost v zvezi z Doživljajskim razstaviščem Ljublja-nice točno takšna – žalostna in draga. Namesto o nekaj tisočih obiskovalcih mesečno, govorimo le o nekaj sto in namesto, da bi se na občini pogovarjali o tem, kako povečati zanimanje turistov (šolarji si ga bodo verjetno »morali« ogledovati tako ali tako v sklopu obiska Cankarjeve spominske hiše), se na občini ukvarjajo, kako iz DRL izriniti Zavod Ivana Cankarja in upravljanje prepustiti nekemu novoustanovljenemu zavodu.

Ker je DRL danost in zaradi tega, ker LRVP ni vseeno, kaj se na Vrhniki dogaja in se vseskozi tudi zavzemamo za razvoj takšnih turističnih dejavnosti, ki bi prinašale večjo blaginjo občanom, smo v želji povečati zanimanje za DRL precej naših predlogov predelali tako, da smo za izhodišča kolesarskih in številnih tematskih poti prestavili pred DRL.

Eden teh projektov je tudi Koliščarska kolesarska pot (KKP), ki se je po prvotnem predlogu začenjala v Močilnikom. Je naš edini malo dražji projekt, meter poti pa je še vedno od pet do desetkrat cenejši od metra občinskega pločnika od DRL do nekdanje ubožnice.

KKP_V01_novo1Pododsek 1.1.: DRL (1) – brv čez Ljubljanico (F)

Koliščarsko kolesarsko pot torej začenjamo pred DRL (1). Tržaško cesto prečimo po predvidenem kro-žiščem, na drugi strani se spustimo do Ljubljanice, jo prečimo po novi leseni brvi (b1) in zavijemo proti Močilniku po kolesarski poti na kolih (a – 550 m). V Močilniku (A) lahko naredimo krog do izvorov Ljubljanice (Veliki Močilnik), Jazonove pesti in Cankarjevih spominskih obeležij (CSO). Do Mirk (B) kolesarimo po obstoječi makadamski cesti (b – 450 m; c – 140 m). V Mirkah si ogledamo nekaj domačij, še posebej zanimivi pa so t.i. Susmanovi svinjaki. Stroški projekta se ne poveča, če pot (č, d) speljemo mimo Furlanovih toplic (C), je le nekaj metrov daljša.

???????????????????????????????Do Retovja in izviri Velike Ljubljanice je spreva  cesta še asfaltna (e – 470 m), na koncu pa se zoži v peščeno pot (f – 130 m). V Retovju si lahko (peš) ogledamo izvira Malo in Veliko okence. Veliko Ljubljanico prečimo po stari brvi (b2), si na drugi strani ogledamo še dva izvira Ljubljanice (pod orehom in pod skalo), zatrepno dolino Matjaževko in previsno plezalno steno. Pot je sprva makadamska (g – 310 m), v razcepu poti pa zavijemo levo proti Maroltovi domačiji in po asfaltu (h – 230 m) do cerkve sv. Antona (D). Pri cerkvi zavijemo do Ljubljanice od tam pa do mostu čez Ljubljanico (F) pelje pot na kolih (j – 350 m).

KKP_V02_novo2Stroške odseka lahko znižamo, če uporabimo vaško asfaltno pot (i) od cerkve (D) do mostu čez Ljubljanico (F) in se na pot na kolih priključimo šele v Kotnik-Lenarčičevem parku (E).

Pododsek 1.2.: brv čez Ljubljanico (F) – Enajsta šola pod mostom (I)

Na drugi stran mostu čez Ljubljanico (F) zavijemo desno na nekdanji hruškov drevored (l – 200 m), od konca drevoreda (G) pa vse do Enajste šole kolesarimo po kolesarski poti na kolih (m – 800 m). Če želimo nekoliko poceniti gradnjo poti, potem lahko del poti speljemo ob nogometnem igrišču (n – 220 m), prav za toliko pa skrajšamo pot na kolih. Seveda lahko zavijemo tudi po brvi (H) v Janezovo vas in od tam naprej proti Kotnikovim bajerjem.

Pododsek 1.3.: Enajsta šola pod mostom (I) – Kotnikova opekarna (K)

Pot v celoti poteka na kolih (o – 290 m; r – 410 m) razen zaključnih 90 metrov (s), kjer se uredi klasično kolesarsko pot. Čez Ljubljanico (J) se zgradi novo brv (J, 25 m; brv je del drugega projekta, vendar je ovrednotena tudi  v tem).

KKP_V03_novo3Namesto ob Ljubljanici (r) se lahko pot spelje po obstoječem kolovozu (p – 370 m) ob izvozu iz avtoceste. Kolesarska pot izgubi sicer precej svojega čara, je pa neprimerno cenejša in lažje izvedljiva (soglasja ARSO, MOP, KP LB). Vsekakor bo treba pot umestiti v morebitni načrt vzpostavitve arheološkega najdišča Navport in kasneje pot  speljati čez stari rimski emporium.

??????????

KKP_V04_novo4mPododsek 1.4.: Kotnikova opekarna (K) – Brv čez Ljubljanico (2)

Prvi del poti (š – 90 m) je speljan po dovozu do manjšega parkirišča, od tam naprej pa se vse do nove brvi čez Ljubljanico (2, 25 m; brv je del drugega projekta, vendar je ovrednotena tudi  v tem) zgradi klasična kolesarska por po trasi obstoječe steze (t – 810 m). V primeru realizacije načrtovanega turistično-športno-rekreacijskega centra v Kotnikovih bajerjih, se trasa kolesarske poti toliko prilagodi, da se vključi v ta projekt.

???????????????????????????????Zanimivosti ob poti: DRL, izviri Male in Velike Ljubljanice, Jazonova pest, Furlanove terme, sotočje obeh Ljubljanic, kamnita replika najstarejšega kolesa ter zbirka Petkovškovih in Sternenovih slikarskih del (replike) v Lenarčičevem parku, rimski emporium, Enajsta šola pod mostom, Kotnikova opekarna in bajerji, najdišče najdaljšega rimskega drevaka, najdišče obdelanega paleo-litskega rogovja severnega jelena (Petričevi bajerji), rojstni hiši slikarjev Petkovška in Sternene, kmečka arhitekturna dediščina občinskega pomena vpisana na seznam nepremične kulturne dediščine itd.Kunstelj

Zanimivosti v okolici (na »dosegu roke«, do 500 metrov od poti): večina vrhniških zanimivosti s Cankarjevo spominsko hišo, sodiščem, nekdanjima tovornim in potniš-kim pristaniščem ter skladiščem živega srebra, staro pošto ipd.; hotel, slaščičarne in številne restavracije, pivovarna Human Fish.

OCENA STROŠKOV

Str_01_novo

NAPREJ NA ODSEK 2: KOTNIKOVI BAJERJI – KAMIN >>>
<<< NAZAJ NA PREJŠNJO STRAN
Ta vnos je bil objavljen v Kolesarstvo, Novičke. Zaznamek za trajno povezavo.