Projekt “Osrednji avtokamp s parkiriščem za avtodome in mobilnimi hiškami”

Kljub temu, da je samo kampiranje že pred časom doseglo zenit, drugi oblike nočitev in preživljanja prostega časa v naravi še kako ohranjajo popularnost avtokampov. Tu imamo v mislih predvsem urejene prostore za avtodome ter mobilne ali glamping hišice. Med Ljubljanskim avtokampom na Ježici in kampom v Postojni v bližini avtoceste ni omembe vrednega avtokampa. Zagotovo pa je avtokamp v načrtih vseh bližnjih občin, in prva, ki bo storila korak dalje, bo prva žela sadove tega zaenkrat precej praznega prostora.

V kolikor se meni, da Športni park ni primeren za osrednji avtokamp s parkirišči za avtodome in vodnim mestom, s hotelom visokega cenovnega razreda z notranjim bazenom ter elitne mobilne oziroma glamping počitniške hišice, bo občina morala poiskati drugo primerno lokacijo. Večkrat omenjeni Kotnikovi bajerji imajo kar nekaj pomanjkljivosti, sicer ne za vodno mesto in športne vodne aktivnosti, pač pa za glamping hišice in avtokamp. Prva je bližina hrupne avtoceste (hrup se da nekoliko omejiti s protihrupnimi zaporami), druga je oddaljenost od avtoceste, če ne bo realiziran načrtovan izvoz (še pa bo, se bo sem preusmeril ves krajevni tovorni promet), neposredna bližina vseh onesnaževalcev zraka (osrednja vrhniška čistilna naprava, CRO oziroma Saubermacher in Kemis), ogromno mrčesa in močvirje, da ne omenjamo, da je bilo v desetih letih, kar se na projektu »dela« storjeno bore malo, vsaj kar se tiče lastniških razmerij.

Preveriti je treba še druge lokacije, kot npr. koliko in katere (primerne) parcele so v nekdanji kasarni še na razpolago, travniki pred ribiškim domom itd. Za ureditev osrednjega kampa (brez vodnega mesta) se pričakuje vsaj dva hektara velika parcela. Občina pridobi predkupno pravico za parcelo, ki jo odstopi (pravico nakupa) zasebnemu investitorju, komunalno uredi parcelo, podrobno predpiše dejavnosti, ki se na tej lokaciji lahko izvajajo in ustrezno zabeleži v OPPN. Avtokamp se izgradi izključno z zasebnim kapitalom. Lastniki zemljišč se lahko v avtokampu pojavljajo tudi kot soinvestitorji.

V okviru avtokampa se lahko hkrati zgradi tudi vodno mesto, sicer opisano kot samostojen projekt.

NAMEN:  Pritegniti večje število turistov, ki nimajo navade prenočevati v hotelu, jih v povprečju zadržati za več kot en dan (v začetku) oziroma z bogato in raznoliko dopolnilno ponudbo (npr. projekta CoolTrack in Aktivno preživljanje počitnic) tri dni (petletni cilj). V avtokampu se organizira tudi sezonska tržnica s prodajo kakovostne vrhniške hrane s pridobljenim certifikatom Odlično je! Vrhniško je! in sezonska restavracija s ponudbo krajevne značilne hrane.

CILJ: V štirih letih preseči 20.000 nočitev letno, skupaj s hrano, pijačo in z dopolnilno ponudbo pa preseči kosmati zaslužek v višini enega milijona evrov letno.

V BREME PRORAČUNA: Avtokamp se zgradi v javno-zasebnem partnerstvu. Stroški občinskega proračuna bodo zagotovitev in komunalno opremljena parcela za avtokamp, priprava podrobnega načrta dopustnih dejavnosti in ureditev v OPPN.

Ta vnos je bil objavljen v Proračun, Turizem. Zaznamek za trajno povezavo.