Informacija o poteku 8. redne seje Občinskega sveta občine Vrhnika

Obljuba dela dolg in mi vam iz lanskega leta dolgujemo še eno zadevo, to je informacija o poteku 8. redne seje Občinskega sveta občine Vrhnika.

Dne 12. 12. 2019 je potekala 8. redna seja Občinskega sveta občine Vrhnika v mandatu 2018 – 2022, ki je bila po svoji vsebini zahtevnejša, po obsegu ena daljših, po trajanju pa ena krajših. Tako vsaj vidimo tisti, ki smo bili v prejšnjem mandatu vajeni maratonskih sej. Bo pa ta informacija temu primerna, torej ne bo predolga, oziroma bo precej telegrafska, saj smo vam določene informacije posredovali že v samostojnih prispevkih. Nekaterih točk pa po drugi strani ni kaj posebnega za komentirati. Pa ne zato, ker bi bile nepomembne. Nasprotno! Zato, ker so zelo rutinske, kot je to na primer zapisnik prejšnje, to je 7. redne seje Občinskega sveta.

Za to sejo je bilo predvidenih skupno 12 točk, in če tradicionalno izpustimo pregled in potrditev zapisnika prejšnje, to je 7. redne seje ter pobude in vprašanja občinskih svetnic in svetnikov, pa je bilo teh točk skupno 10, in sicer:

  • predlog Odloka o proračunu občine Vrhnika za leto 2020 – obravnava in sprejem,

  • predlog Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v občini Vrhnika,

  • Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinski inšpektorat in redarstvo občine Vrhnika, Brezovica, Dobrova-Polhov Gradec, Gorenja vas-Poljane, Žiri, Borovnica, Log-Dragomer, Horjul« – obravnava in sprejem,

  • Predlog Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za prenovo mestnega jedra (del Tržaška cesta-Cankarjev trg) – obravnava in sprejem,

  • Predlog Tehničnih popravkov Odloka o občinskem prostorskem načrtu Občine Vrhnika – obravnava in sprejem,

  • Upravljanje Doživljajskega razstavišča Ljubljanica – podaljšanje sporazuma o partnerstvu,

  • Osnutek Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Glasbena šola Vrhnika – sprejem po skrajšanem postopku,

  • Poročilo o glasovanju s 1. Dopisne seje Občinskega sveta občine Vrhnika,

  • Program dela Občinskega sveta občine Vrhnika za leto 2020,

  • Mnenje lokalne skupnosti k imenovanju pomočnice direktorice Centra za socialno delo Ljubljana, enota Vrhnika.

Kot je to že navada v teh naših informacijah o poteku sej Občinskega sveta, vam ne glede na dnevni red pobude in vprašanje občinskih svetnic in svetnikov predstavljamo na začetku teh informacij. Tokrat pa bomo to prakso spremenili, saj smo vam to točko predstavili že v samostojnem prispevku, ki ste ga lahko videli in prebrali na naši spletni in Facebook strani. Z odgovori na vprašanja, ki smo jih postavili na 6. redni seji Občinskega sveta pa smo bili zadovoljni in jim zato tudi nismo oporekali.

Zato bi prešli kar k ostalim točkam te seje:

V zvezi s predlogom Odloka o proračunu občine Vrhnika za leto 2020 smo vam več povedali že v informaciji o poteku 6. redne seje Občinskega sveta, zato se na tem mestu ne bi ponavljali.

Kot smo vas že seznanili, pa smo k temu odloku vložili tudi amandma, s katerim smo želeli za 17.000 EUR povečati sredstva za enega od naših pomembnejših projektov, to je »Mreža kolesarskih poti po Vrhniki in okolici«, ki je prejel polno podporo župana in občinskih svetnic in svetnikov, in o čemer smo vas ravno tako že podrobno seznanili v informaciji, objavljeni na naši spletni in Facebook strani.

Tako lahko v zvezi s tem rečemo le to, da je v dani situaciji, ki je še vedno močno obremenjena s projekti iz preteklosti, proračun dober in razvojno naravnan in vključuje vse Krajevne skupnosti v občini, seveda v okviru možnosti, ki jih v zvezi s tem imamo na voljo. Sicer imamo glede tega določene pomisleke, ki pa niso odločujočega pomena.

Predlog Odloka o proračunu občine Vrhnika za leto 2020 smo tako podprli in verjamemo, da bomo vsi s skrbnostjo dobrega gospodarja uspeli iz njega izvleči vse najboljše, predvsem pa tisto, kar je za Vrhniko in vse Vrhničane najboljše.

Kar se predloga Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v občini Vrhnika tiče, smo vas ravno tako podrobneje seznanili že v informaciji o poteku 6. redne seje Občinskega sveta.

Kot ste lahko že videli in prebrali na naši spletni in Facebook strani, smo v zvezi s tem odlokom vložili amandma, ki pa smo ga skladno z dogovorom z županom, na podlagi katerega bo obnovi objektov, ki so zaščitena kulturna dediščina, v tem in naslednjih proračunih namenjenih več sredstev, umaknili.

Občina Vrhnika je na podlagi Zakona o stavbnih zemljiščih iz leta 1984 v letu 1990 sprejela Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v občini Vrhnika (odlok NUSZ) – Uradni list SRS, št. 1/90, naknadno pa še spremembe in dopolnitve (Uradni list RS, št. 47/92, NČ št. 297/03, NČ št. 309/04, NČ št. 323/06 in NČ št. 324/06), predvsem zaradi usklajevanja določb Zakona o graditvi objektov.

Po zadnji spremembi veljavnega odloka v letu 2006 se besedilo odloka ni več spreminjalo, saj je bil v aktivni pripravi Zakon o davku na nepremičnine, ki je bil sprejet v letu 2013 in je nadomestil pravno podlago za odmero NUSZ v vseh občinah. V letu 2014 je bil Zakon o davku na nepremičnine razveljavljen, zgolj v uporabi pa so ostali predpisi, ki so omogočali odmero NUSZ o predpisih, ki so veljali pred sprejemom zakona.

Občina tako sedaj na novo postavlja Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča, za kar ima pravno podlago v 55. členu Zakona o izvrševanju proračunov za leto 2018 in 2019.

Novi odlok je usklajen z veljavno zakonodajo in sodbami Ustavnega sodišča, ki je z vsebino opozarjalo na neskladnost nekaterih določil obstoječega odloka. Cilj odloka je torej odprava neskladij določil obstoječega odloka, smiselno se ureja določitev območij, poenostavlja točkovanje, odpravlja nepravična razmerja med posameznimi obremenitvami odmer.

Če nas vprašate za mnenje lahko rečemo, da je novi odlok vsekakor potreben, saj obstoječi ni ne zakonit, še manj ustaven. Res je, da občina iz tega naslova po novem ne bo »pobrala« nič več, kot do sedaj, to pa še zdaleč ne pomeni, da bomo vsi plačevali enako. Zaradi bolj smiselne in tudi pravilne ureditve območij urejanja bodo nekateri zavezanci plačevali »upravičeno« več, drugi pa manj. Kar nekaj bo takih gospodinjstev, ki bodo po novem plačevala procentualno 100% več, v Evrih pa bo to za njih pomenilo od cca 10 do cca 70 EUR, za posamezne poslovne subjekte pa tudi 1000 ali več EUR na leto, na drugi strani pa zopet drugim enako manj. Bodo pa večje razlike, pa spet ne tako zelo velike, pri poslovnih dejavnostih.

Na koncu smo predlog Odloka o NUSZ potrdili, veljati pa je začel s 1. Januarjem tega leta.

Glede Odloka o spremembi in dopolnitvi Odloka o ustanovitvi organa skupne občinske uprave »Medobčinski inšpektorat in redarstvo občine Vrhnika, Brezovica, Dobrova-Polhov Gradec, Gorenja vas-Poljane, Žiri, Borovnica, Log-Dragomer, Horjul« ni kaj posebnega za povedati, saj je zadeva bolj ali manj formalna.

Na podlagi Zakona o financiranju občin, predvsem njegovega 26. člena je v delu, ki se nanaša na področje skupnega opravljanja nalog skupne občinske uprave in njenega financiranja, prinesla kar nekaj novosti. Na področju nalog, ki jih lahko opravlja skupna občinska uprava je iz dosedanjih štirih dovoljenih področij predpisana njihova širitev na naslednje naloge: občinskega inšpekcijskega nadzorstva, občinskega redarstva, pravne službe, občinskega odvetništva, notranje revizije, proračunskega računovodstva, varstva okolja, urejanje prostora, civilne zaščite, požarnega varstva in urejanje prometa.

Sprememba 26. člena uvodoma citiranega zakona tako dosedanje štiri naloge, ki se jih je lahko opravljalo na skupni občinski upravi, razširja na enajst delovnih področij, od leta 2020 pa bodo začele veljati tudi nove določbe glede financiranja skupnih občinskih uprav.

Obravnavani odlok oziroma njegova sprememba skladno z navedenim predvideva dodatno nalogo v okviru delovanja skupne občinske uprave – pravno službo, kot je bilo to dogovorjeno na skupnem sestanku županov občin ustanoviteljic dne 22. 10. 2019. Naloge, ki jih skupna občinska uprava že izvaja, so zadostne za umestitev v naloge nove organizacijske enote v okviru pravne službe, saj so po mnenju Službe vlade za lokalno samoupravo zadostna podlaga za pridobitev dodatne naloge in posledično višjega sofinanciranja delovanja skupne občinske uprave s strani države.

Ker je v tej zadevi jasno, da gre izključno za uskladitev odloka z uveljavljenimi zakonskimi spremembami, smo odlok seveda podprli.

Prav tako je pri predlogu Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za prenovo mestnega jedra (del Tržaška cesta-Cankarjev trg) zadeva dokaj preprosta.

Občinski podrobni prostorski načrt (OPPN) za prenovo mestnega jedra Vrhnike (del Tržaška cesta – Cankarjev trg) zajema območje ob Tržaški cesti od AC priključka do objekta Tržaška cesta 30.

Občina Vrhnika p je dne 12. 3. 2019 začela postopek sprememb in dopolnitev OPPN na pobudo podjetja Plinovodi d.o.o. za razširitev plinske postaje MRP Jelovškova. Teko postopka se je zaradi izkazanih potreb ZIC Vrhnika ter Slaščičarne in kavarne Park predmet sprememb in dopolnitev OPPN razširil še na območje bivše želežniške postaje in park pri bivši Mlečni, v okviru katerih se bo tako uredila plinska postaja na Jelovškovi, opuščena želežniška postaja in park pri Mlečni.

Predlagane spremembe so več smiselne in dobre za Vrhniko, zato predlogu sprememb in dopolnitev tega OPPN nismo nasprotovali.

Pri predlogu Tehničnih popravkov Odloka o občinskem prostorskem načrtu Občine Vrhnika pa gre za naslednje.

Navedeni odlok, ki ga je občinski svet občine Vrhnika septembra lani je v veliki meri uredil širša območja zemljišč v celotni občini in odpravil številne nepravilnosti. Ker pa smo vsi le ljudje, pri oblikovanju in obravnavanju teh dokumentov lahko prihaja tudi do napak, kar se je zgodilo v primeru tega odloka.

Te napake pa so, hvala Bogu, odkrili strokovni delavci občinske uprave, pri izdajanju lokacijskih informacij in potrdil o namenski rabi zemljišč, ki jih je seveda treba popraviti ali odpraviti.

Gre resnični za tehnične napake in s tem potrebne popravke, ki pa bi lahko kasneje, v kolikor jih ne odpravimo, povsem po nepotrebnem povzročale preglavice.

Občinska uprava je tako vse te tehnične popravke pripravila, Občinski svet pa jih je potrdil, tako da je sedaj dokument tak, kot mora biti.

V zvezi z naslednjo točko, to je upravljanje Doživljajskega razstavišča Ljubljanica – podaljšanje sporazuma o partnerstvu, je bilo prelitega že ogromno črnila, velik del tega pa ste imeli, in imate še vedno, možnost prebrati na naši spletni in Facebook strani, zato se n tem mestu ne bi želeli preveč ponavljati.

Vseeno pa zelo na kratko. Občina Vrhnika je leta 2014 v sodelovanju s partnerjema, to je Muzejem in galerijami mesta Ljubljane in Biotehniško fakulteto Univerze v Ljubljani uspešno kandidirala na razpisu Finančnega mehanizma EGP s projektom Doživljajsko razstavišče Ljubljanica. Projekt, ki vključuje zaščito kulturnega spomenika državnega pomena in njegovo prezentacijo, je bil do danes tudi izveden.

Občinski svet je na 20. seji dne 21. 9. 2017 potrdil Sporazum o partnerstvu med občino Vrhnika in Muzejem in galerijami mesta Ljubljana za izvedbo projekta Vzpostavitev upravljanja razstavišča v Kulturnem centru Vrhnika n razstave Moja Ljubljanica. Na 27. redni seji je Občinski svet potrdil tudi Aneks k omenjenem sporazumu, s katerim je podaljšal veljavnost obstoječega sporazuma za eno leto, to je do 31. 12. 2019.

Predlaga se podaljšanje veljavnosti obstoječega sporazuma za dve leti, z možnostjo odpovedi s 3-mesečnim odpovednim rokom. Namen podaljšanja je nemoteno delovanje razstavišča in izpolnitev zavez sofinancerjem projekta. Partner Muzej in galerije mesta Ljubljana se strinja s sklenitvijo aneksa.

Vemo, kaj si ob branju tega besedila mislite in prav imate. Ker pa vam čisto vsega na tem mestu še ne moremo povedati nam verjemite, da je v tem trenutku in v danih okoliščinah to zaenkrat edina možnost, ki jo imamo, zato smo sklenitev aneksa za dve letu podprli.

Kaj je to, kar vam v zvezi s tem še ne moremo povedati, pa ob svojem času. Vsekakor boste o vsem dogajanju v zvezi s tem obveščeni.

Naslednja točka, to je osnutek Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Glasbena šola Vrhnika, je bolj ali manj formalnost, zato je bil dan tudi predlog za njegov obravnavo in sprejem po skrajšanem postopku.

Glasbena šola je namreč občino Vrhnika obvestila, da v njeni enoti v Horjulu načrtujejo selitev v nove, primernejše prostore za opravljanje glasbenega pouka. Dejavnost bodo tako opravljali v Prosvetnem domu Horjul, kjer bodo imeli na razpolago štiri učilnice in primerno dvorano za nastope. Za te prostore so s Prosvetnim domom sklenili pogodbo o brezplačni uporabi navedenih prostorov. Pred dejansko uporabo prostorov pa morajo pri pristojnem ministrstvu urediti vpis nove lokacije oddelka glasbene šole v razvid izvajalcev javno veljavnih programov, za katerega potrebujejo tudi usklajen Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Glasbena šola Vrhnika, kar je občina Vrhnika tudi pripravila.

Manimo, da tu ni kaj za dodati, ampak je treba to možnost in priložnost le podpreti, kar smo seveda tudi storili.

Tudi naslednja točka, to je poročilo o glasovanju s 1. Dopisne seje Občinskega sveta občine Vrhnika, je bolj ali manj formalnost.

Gre za glasovanje o mnenju glede kandidatk za ravnatelja Osnovne šole Antona Martina Slomška, kot ga je Občinskemu svetu predlagala Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, o čemer smo vas že obvestili z informacijo o poteku 6. redne seje te komisije. Ker pa je Občinski svet pri sprejemu in podaji mnenja vezan na rok, je bila v ta namen izvedena redna seja Občinskega sveta, na kateri se je od skupno 24 članov sveta odzvalo 18 članov sveta, od katerih se je ZA predlagano mnenje opredelilo 16 članov, en član pa je bil PROTI. PO preteku roka, določenega za opredelitev, je ZA predlagani sklep glasoval še en član Občinskega sveta.

Tudi pri naslednji točki, to je program dela Občinskega sveta občine Vrhnika za leto 2020, ni kaj za dodati. Občinski svet namreč deluje tudi po v naprej določenem programu dela, ki ga sam sprejme, in v okviru katerega so določeni tako datumi predvidenih rednih sej in teme, ki naj bi jih v posameznih obdobjih leta, to je kvartalih, obravnaval.

Za leto 2020 je tako predvidenih 7 rednih sej Občinskega sveta, na katerih naj bi bilo obravnavanih predvidoma 48 različnih točk. Morebitne izredne seje Občinskega sveta ter seje njegovih delovnih teles v tem programu niso zajete.

Ostane nam še ena točka, to je mnenje lokalne skupnosti k imenovanju pomočnice direktorice Centra za socialno delo Ljubljana, enota Vrhnika.

O tem smo vas podrobneje seznanili že v informaciji o poteku 4. dopisne seje Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, ki je v zvezi s tem oblikovala mnenje, ki ga je moral potrditi še Občinski svet občine Vrhnika, kar je bilo tudi storjeno.

Tej točki so sicer sledile še pobude in vprašanja članov Občinskega sveta, ki pa smo vam jih predstavili že v samostojni informaciji.

Tako, zopet nekaj informacij s te zadnje seje Občinskega sveta, za katere upamo in verjamemo, da so za vas koristne, si pa jih po našem mnenju vsekakor zaslužite, saj imate pravico izvedeti vse o tem, kaj se dogaja na sejah Občinskega sveta in njegovih delovnih telesih, predvsem pa tisto, česar na običajen način ne morete izvedeti, pa se vseh nas še kako tiče.

Lista za razvoj Vrhnike in podeželja

Ta vnos je bil objavljen v Novičke, Seje OS. Zaznamek za trajno povezavo.