STALIŠČE LISTE ZA RAZVOJ VRHNIKE IN PODEŽELJA DO ZADNJIH DOGAJANJ V ZVEZI S KEMISOM

Kot smo lahko prebrali v 481 številki Našega časopisa z dne 24. 4. 2020, so »zainteresirani občani Občine Vrhnika« na župana Občine Vrhnika naslovili pobudo za spremembe in dopolnitve Odloka o občinskem lokacijskem načrtu za prostorsko ureditev skupnega pomena za reciklažni center na Vrhniki (Uradni list RS, št. 102/07 in 15/16) in ga s tem tudi prosili, da to njihovo pobudo uvrsti na naslednjo sejo Občinskega sveta Občine Vrhnika, na kateri naj bi jo Občinski svet tudi potrdil.

To pobudo so podali »v skrbi« zagotavljanja strokovnosti in zakonitosti, ki jih mora opravljati lokalna skupnost na podlagi Ustave Republike Slovenije ter predpisov s področja lokalne samouprave. Namen predlaganih sprememb pa bi po mnenju teh »zainteresiranih občanov« bila odprava nelegalne gradnje in uskladitev gradenj tako z odločbo pristojnega inšpektorata, kakor tudi zagotovitev racionalne in učinkovite rabe zemljišč in objektov ter usklajene in dopolnjujoče razmestitve dejavnosti v prostoru.

Za tem, to je 27. 5. 2020 pa je bila na spletni strani »moja občina Vrhnika« objavljena informacija, da je Kemis na Upravno sodišče Republike Slovenije vložil tožbo zoper izdano odločbo Inšpektorata za okolje in prostor, ki je ugotovil, da objekt C Kemisa predstavlja nelegalno gradnjo. Skupaj s tožbo je Kemis vložil tudi predlog za izdajo začasne odredbe, po kateri bi se odreditev vseh ukrepov v zvezi z nelegalnim objektom C, vključno s prepovedjo uporabe tega objekta in njegovega odklopa od objektov gospodarske javne infrastrukture, prestavila na čas v prihodnosti, ko bo sodba Upravnega sodišča postala pravnomočna.

Upravno sodišče je po odgovoru Občine Vrhnika na podan predlog Kemisa za izdajo začasne odredbe ta predlog Kemisa zavrnilo, kar pomeni, da bi še naprej veljali vsi ukrepi in prepovedi, ki jih je v svoji odločbi predvidel Inšpektorat za okolje in prostor. Prav tako pa je posebej pomembno, da je Upravno sodišče v obrazložitvi svoje odločitve navedlo, da celoten objekt Kemisa, torej tudi objekta A in B, trenutno ne smeta delovati, česar pa Kemis še vedno ne upošteva, kar bi v končni posledici lahko imelo tudi znake kaznivega dejanja.

15. 5. 2020 pa je Ministrstvo za okolje in prostor, ponovno zaradi formalnih pomanjkljivosti, vrnilo odločanje glede legalnosti objekta A gradbenemu inšpektoratu v ponovni postopek, pri čemer je ministrstvo tudi tokrat poudarilo, da je objekt A nelegalna gradnja in od inšpektorata ponovno zahteva zgolj to, da ugotovi, ali gre pri tej gradnji za novo gradnjo ali za rekonstrukcijo in ustrezno prilagodi ukrepe. Prav tako pa je lahko samo enaka tudi posledica glede prepovedi opravljanja dejavnosti.

Sedaj nam je po vsem tem lahko že malo bolj jasno, kdo so ti »zainteresirani občani Občine Vrhnika« in kakšen interes jih pri tem v resnici vodi?

V Listi za razvoj Vrhnike in podeželja smo imeli do dogajanj v zvezi s Kemisom vedno jasno izražena ter tudi javno objavljena stališča in tudi tokrat je tako.

Sicer nismo ravno navdušeni odgovarjati »zainteresiranim občanom«, ki se ne želijo podpisati z imenom in priimkom, kajti ko enkrat s tem začneš, se to ne neha.

Ker pa je Kemis pomembno vprašanje za celotno Vrhniko in za vse njene prebivalce, je naše stališče do vseh teh in preteklih dogajanj naslednje:

Pri delovanju Kemisa opažamo rdečo nit, ki se vleče skozi vsa leta. To je aroganca, nesposobnost, nespoštovanje zakonodaje in nezainteresiranost za zahteve, želje, predloge in pripombe lokalne skupnosti oziroma občanov Občine Vrhnika.

Če smo bolj konkretni:

  • kot razumemo iz pripovedovanja občinskih svetnikov iz (pred) prejšnje sestave Občinskega sveta Občine Vrhnika, je Kemis organiziral ogled obrata v Avstriji, ki naj bi bil referenčen za objekt na Vrhniki. Pa je potem na Vrhniki dejavnost prerasla v povsem nekaj drugega, predvsem v smislu zbiranja nevarnih odpadkov.

  • Kemis je nadstrešek zgradil na črno in ga nato, z izdatno pomočjo prejšnje večine v Občinskem svetu Občine Vrhnika, občinske uprave in takratnega župana, legaliziral na podlagi zavajanj in neresnic.

  • Kemisu se je za tem zgodil požar.

  • V času požara sistem za avtomatsko gašenje ni deloval.

  • Nikoli niso povedali, kaj natančno jim je zgorelo, saj naj bi jim »zgorel« server, na katerem so bili vsi podatki. A bejž no!? Backup v oblaku stane celih 20 € na mesec!

  • Po požaru so nov objekt zopet zgradili na črno.

  • Novi lastniki se niso želeli sestati s sedanjim županom.

  • Tudi poizkus neformalnega zbliževanja stališč je naletel na popolnoma gluha ušesa.

Takim sigurno ne bi dali dovoljenja za ravnanje z nevarnimi odpadki. Je prenevarno!!!

Sedaj pa poglejmo vse skupaj še z druge plati:

  • Po pogovoru z ljudmi iz industrije je imel Kemis ob požaru skladiščenih približno 3500 ton raznih vrst nevarnih odpadkov. Odvoz in sežig po toni v povprečju stane 300 €, torej skupaj preko 1.000.000 € manj stroškov za Kemis. Jih je dobila Občina Vrhnika ali njeni občani? Seveda ne! Ali pa je požar morda tudi dober posel?

  • Kot lahko razumemo, je dobil Kemis od zavarovalnice povrnjeno škodo in s tem denarjem zgradil nov objekt. Ponovno – je požar morda tudi dober posel?

  • V bilanci Kemisa je bilo v času požara za več kot 22 milijonov € zunaj bilančnih obveznosti. Če smo pravilno razumeli nekdanjega direktorja Kemisa, je bila to garancija Kemisa za morebitno ekološko škodo v Avstriji. Do Občine Vrhnika take garancije ni.

  • Po zagotovilih vodstva lahko podjetje Saubermacher brez težav zbere vse količine, ki jih sedaj zbira Kemis in to za isto ceno. Ali je to res, je seveda treba preveriti in dobiti o tem primerno zagotovilo. Vendar v času, ko Kemis ni obratoval, nismo zasledili nobenih težav z zbiranjem in odstranjevanjem nevarnih odpadkov. Jih je morda kdo drug?

In če na hitro strnemo vse te misli.

Seveda bi se pogovarjali, če pride s strani Kemisa primeren predlog.

Bi pa vztrajali, da Kemis plača primerno odškodnino za vso škodo, povzročeno s požarom Vrhniki in njenim občanom, izda bančno garancijo Občini Vrhnika za primer ekološke škode in se zaveže plačevanju redne letne ekološke rente v skupno dogovorjeni višini.

Morda se pa Kemis začne pogovarjati z lokalno skupnostjo tako, kot se to spodobi v urejenem poslovnem svetu.

Kaj si pa vi o tem mislite? Pišite nam?

Lista za razvoj Vrhnike in podeželja

Ta vnos je bil objavljen v Emisija neprijetnega vonja, Novičke. Zaznamek za trajno povezavo.