Komunalna odloka sprejeta !

Odlok o komunalnem prispevku v Občini Vrhnika in Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika sprejeta

21. 5. 2015 je potekala 4. redna seja Občinskega sveta občine Vrhnika, na kateri je bilo sicer obravnavanih več različnih točk, med ključnimi pa sta bila ponovno, v ponovljenem postopku po njuni zavrnitvi na seji Občinskega sveta z dne 12. 2. 2015, obravnavana tudi predlog Odloka o komunalnem prispevku v Občini Vrhnika in predlog Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika, ki sta bila na koncu tudi sprejeta.

V zvezi s predlogi prej omenjenih in že 5 mesecev aktualnih odlokov so Lista za razvoj vrhniškega podeželja, Občinski odbor SLS Vrhnika, Lokalni odbor SMC Vrhnika, Občinski odbor SDS Vrhnika, Občinski odbor NSi Vrhnika in Lokalni odbor Solidarnost Vrhnika,  v okviru njune druge javne obravnave podali obsežne predloge njunih sprememb in dopolnitev, ki pa tako, kot po zaključeni prvi javni obravnavi, v bistvenih vsebinah niso bile upoštevane. Zavrnjeni so bili celo predlogi sprememb in popravkov Elaborata k programu k programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika, čeprav je šlo v tem izjemno pomembnem dokumentu za strokovne napake njegovega pripravljavca, ki pa bistveno vplivajo tudi na vsebino obravnavanih odlokov, predvsem na Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika.

Dan pred sejo Občinskega sveta je potekal tudi usklajevalni sestanek, ki je na pobudo predsednika lokalnega odbora SMC Vrhnika ter na kasnejše povabilo direktorice Občinske uprave občine Vrhnika potekal med občinskima svetnikoma Liste za razvoj vrhniškega podeželja in občinskega odbora SLS Vrhnika, predstavnikoma zunanjih izvajalcev, to sta podjetij ZUM d.o.o. in KALIOPA d.o.o., direktorico Občinske uprave in županom občine Vrhnika. V zvezi s tem lahko sicer ugotovimo, da je bil na zaključku tega usklajevanja del prej omenjenih skupnih predlogov, ki se nanašajo na popravo strokovnih napak v Elaboratu k programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika, na koncu le upoštevan, čeprav je ironično to, da sta morala  oba občinska svetnika pri tem dokazovati, da na primer 4 x 4 ni 20 ampak 16, vsi tisti predlogi, ki imajo neposreden vpliv na določanje višine komunalnega prispevka, predvsem  na njegovo dodatno znižanje, pa niso bili upoštevani.

Na tem usklajevalnem sestanku sta občinska svetnika Liste za razvoj vrhniškega podeželja in Občinskega odbora SLS Vrhnika županu podala konkreten predlog, da se komunalni prispevek za priklop obstoječega objekta na novo kanalizacijsko omrežje vsem zavezancem zniža za 1000 EUR, vendar  ni bil upoštevan, čeprav bi sprejem takega predloga lahko pomenil podporo občinskih svetnikov list ter lokalnih in občinskih odborov strank, ki so v zadnji obravnavi podale predloge sprememb in dopolnitev teh dveh odlokov in dejansko ne bi imel pomembnejšega vpliva na proračun občine.

Res pa je, da so sedaj postali dorečeni nekateri pojmi, kot na primer glede parcele, predvsem njene velikosti, ki se upošteva pri odmeri komunalnega prispevka, ki pa vodijo v smer zniževanja komunalnega prispevka v občini Vrhnika, kar je sicer spodbudno, v primerjavi z višino komunalnega prispevka v sosednjih občinah pa še vedno nezadostno.

V zvezi s tem je isti dan zvečer potekal sestanek občinskih svetnikov Liste za razvoj vrhniškega podeželja, občinskega odbora SLS Vrhnika, lokalnega odbora SMC Vrhnika, občinskega odbora SDS Vrhnika, občinskega odbora NSi Vrhnika in lokalnega odbora Solidarnost Vrhnika, na katerem je bil sprejet dogovor, da se županu predlaga  znižanje obračunskih stroškov za vodovod za 10% in obračunskih stroškov za kanalizacijo za 25%, kar bi ob približno 120 priklopih objektov na novo kanalizacijo na eni strani pomenilo približno 75.000 EUR manj sredstev v občinski proračun za leto 2015, kar pa je na primer glede na višino dodatnih del na Cankarjevem domu, za katera je bil sklenjen aneks k pogodbi, majhen poseg v proračunske prilive. Na drugi strani pa bi to pomenilo približno 600 EUR nižji komunalni prispevek za vse tiste občanke in občane, katerih objekti so se oziroma se bodo priklopili na novo zgrajeno kanalizacijo. Sprejem takega predloga s strani župana bi seveda pomenil, da bi v navedenih listah in strankah tak predlog odlokov na seji občinskega sveta podprli, vendar ga župan ni sprejel.

Na seji Občinskega sveta so predstavnik Liste za razvoj vrhniškega podeželja, občinskega odbora SLS Vrhnika, lokalnega odbora SMC Vrhnika, občinskega odbora SDS Vrhnika in občinskega odbora NSi Vrhnika ponovno opozorili na določene nejasnosti in nedorečenosti v teh odlokih, nato pa so predstavniki svetniških skupin Liste za razvoj vrhniškega podeželja, Občinskega odbora SLS Vrhnika, Občinskega odbora  NSi Vrhnika, Lokalnega odbora SMC Vrhnika,  Občinskega odbora SDS Vrhnika in Lokalnega odbora Solidarnost Vrhnika vložili dva amandmaja k predlogu Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo na območju občine Vrhnika, in sicer:

  • da  se obračunski stroški za vodovod znižajo za 10%;
  • da se obračunski stroški za kanalizacijo znižajo za 15%;
  • da se v odloku temu  ustrezno popravijo tudi nominalne vrednosti te komunalne opreme.

Verjetno je odveč poudarjati, da bi sprejem teh amandmajev seveda pomenil dodatno znižanje višine komunalnega prispevka za vse občanke in občane, ki bi v postopkih njegove odmere nastopali kot stranke v postopku.

Na javnem glasovanju vložena amandmaja nista dobila zadostne podpore, saj je vseh 12 svetnikov svetniških skupin Liste za razvoj vrhniškega podeželja, Občinskega odbora SLS Vrhnika, Občinskega odbora  NSi Vrhnika, Lokalnega odbora SMC Vrhnika,  Občinskega odbora SDS Vrhnika in Lokalnega odbora Solidarnost Vrhnika glasovalo za predlagana amandmaja, 12 svetnikov svetniških skupin Povezujemo Vrhniko, SD-Socialnih demokratov Vrhnika in občinskega odbora DESUS Vrhnika pa je glasovalo proti, kar pomeni, da polovica določeni svetniki ne podpirajo znižanja obračunskih stroškov za posamezne vrste komunalne opreme in tudi ne s tem povezanega znižanja komunalnega prispevka v občini Vrhnika.

Nato je bil s strani 4 občinskih svetnikov  Liste za razvoj vrhniškega podeželja, Občinskega odbora SLS Vrhnika, Občinskega odbora NSi Vrhnika in Lokalnega odbora SMC Vrhnika zahtevano tajno glasovanje o teh dveh odlokih, ki je bilo kot tako tudi izvedeno, na katerem pa sta bila predlagana odloka sprejeta, saj je 12 svetnikov predloga odlokov podprlo, 11 svetnikov je glasovalo proti, 1 oddana glasovnica pa je bila neveljavna.

Taka volja je bila izražena in tako imamo v občini Vrhnika sprejeta oba odloka, s tem pa tudi podlage za odmero komunalnega prispevka, tako za tiste, ki bodo svoje obstoječe objekte priklapljali na novo komunalno opremo, predvsem kanalizacijo, kot tudi tiste, ki bodo na novo gradili svoj objekt ali pa ga legalizirali.

Ob tem še enkrat poudarjamo, da je bil v vsem tem času kljub vsemu dosežen velik napredek, saj so sedaj dorečeni pojmi glede parcele, predvsem glede njene velikosti, ki se upošteva pri odmeri komunalnega prispevka (npr. v Verdu, na Mirkah, na Stari Vrhniki in v Blatni Brezovici bo pri odmeri komunalnega prispevka v vseh tistih primerih, ko parcela objekta ni določena, upoštevana velikost parcele objekta 400 m2, razen v primeru, ko bo projektant na primer v dokumentaciji za pridobitev gradbenega dovoljenja določil njeno večjo velikost. Če pa je parcela objekta na teh območjih manjša od 400 m2, pa bo upoštevana njena dejanska velikost. Pomembno je tudi to, da so sedaj stroški izgradnje kanalizacije, ki se bo gradila v Bevkah in v  Blatni Brezovici, v sorazmernem delu vključeni v obračunske stroške te vrste komunalne opreme, kar krajane teh dveh krajevnih skupnosti postavlja v enakopraven položaj z ostalimi krajani v občini, ki so se oziroma bodo priklapljali svoje objekte na novo kanalizacijo, saj bi bil v nasprotnem primeru komunalni prispevek za njih po tem, ko bi bila kanalizacija zgrajena, višji.

Prav tako se po novem  upoštevajo lastna vlaganja občanov in vlaganja Krajevnih skupnosti v izgradnjo komunalne opreme, lastna sredstva občine za izgradnjo centralne čistilne naprave na Tojnicah pa so izločena iz obračunskih stroškov za kanalizacijo in tako ne bodo bremenili občank in občanov. Vse skupaj pa ob predpostavki, da bo v postopkih odmere komunalnega prispevka občinska uprava ravnala zakonito, predstavlja s tema odlokoma nižji komunalni prispevek v občini Vrhnika kot bi bil, če predvsem v Listi za razvoj vrhniškega podeželja in Občinskem odboru SLS Vrhnika, seveda s popolno podporo Lokalnih odborov SMC Vrhnika in Solidarnost Vrhnika ter občinskih odborov  SDS Vrhnika in NSi Vrhnika ne bi bili tako aktivni in vztrajni, saj bi bila v nasprotnem primeru oba odloka, vključno z Elaboratom k programu opremljanja stavbnih zemljišč na območju občine Vrhnika, z bistveno drugačno vsebino sprejeta že 12. 2. 2015.

Seveda pa je komunalni prispevek v občini Vrhnika v primerjavi z prispevkom, odmerjenim na podlagi odloka iz leta 2009, v osnovi občutno višji, saj so se kljub že omenjenem predlogu za njihovo znižanje, znatno povišali ključni, to so obračunski stroški posameznih vrst komunalne opreme, predvsem vodovoda, lokalnih cest in seveda kanalizacije.

Res je, da sta Odlok o komunalnem prispevku v Občini Vrhnika in Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika sprejeta in naj bi začela veljati 5 junija in da se mora o njih izjasniti še pristojno ministrstvo, vendar zgodba v zvezi s tem tako in drugače ni še niti približno končana.

In zakaj ne?

Še vedno ostaja namreč dejstvo, da se je komunalni prispevek v občini Vrhnika v obdobju od leta 2011 do konca leta 2014 narobe in preveč odmerjal, da je občina te napake priznala in jih tako številčno kot tudi finančno ovrednotila. Res je tudi, da se je občinska uprava v zvezi s tem problemom obrnila na Ministrstvo za okolje in prostor, ki pa je v tej zadevi ugotovilo in odgovorilo, da preveč plačan komunalni prispevek, kot posledica nepravilno določene indeksacije, predstavlja civilno pravni zahtevek vsakega posameznega občana ali občanke do občine, in sicer za vračilo preveč plačanega komunalnega prispevka.

Ob tem je ministrstvo občinski upravi tudi predlagalo, da lahko napačni zapis indeksa v obrazložitvi odločb o odmeri komunalnega prispevka na lastno odgovornost šteje kot pomotni zapis v teh odločbah in bi ga glede na to, da v občinski upravi to napako jasno priznavajo, to očitno zmoto popravili sami in spremenili te odločbe tako, da bi bil  znesek preveč odmerjenega in tudi plačanega komunalnega prispevka prizadetim občankam in občanom tudi povrnjen, pa se kljub vsemu do sedaj še ni nič zgodilo.

Podobna slika je tudi v Verdu, saj krajanom Verda, ki so lanskega julija plačali komunalni prispevek za priklop obstoječih objektov na novo zgrajeno kanalizacijo na podlagi odločb, na katere se sicer niso pritožili, čeprav so bile popolnoma iste odločbe v okviru postopka reševanje pritožb tistih krajanov, ki so vložili pritožbe zoper te odločbe, odpravljene, tako vplačana sredstva ravno tako niso povrnjena, pa bi zaradi enakega obravnavanja, o katerem je v zadnjem času tako veliko govora, morala biti.

Konec koncev pa so tukaj še vsi tisti občani in občanke, ki so na Upravno enoto oddali vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja po 4. 11. 2014, to je po izteku 6-mesečnega roka, v katerem bi morala občina sprejeti nov Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo in o merilih za odmero komunalnega prispevka, pa tega v tem roku ni storila in bi jim moral občinski organ skladno z Zakonom o prostorskem načrtovanju odmeriti komunalni prispevek po državnem predpisu, to je po Pravilniku o podlagah za odmero komunalnega prispevka na osnovi povprečnih stroškov opremljanja stavbnih zemljišč s posameznimi vrstami komunalne opreme, pa jim je bila ta pravice ravno v imenu »enakega obravnavanja« preprosto odvzeta, čeprav je pristojno ministrstvo presodilo, da je tako ravnanje nezakonito.

Ti zadnji trije odprti problemi, povezani s komunalnim prispevkom v občini Vrhnika, tako ostajajo ena naših prednostnih nalog, za katere se bomo  odločno zavzemali, vse do njihovega, upamo da pravičnega zaključka.

Lista za razvoj vrhniškega podeželja

Občinski odbor SLS Vrhnika

Lokalni odbor SMC Vrhnika

Občinski odbor SDS Vrhnika

Občinski odbor NSi Vrhnika

Lokalni odbor Solidarnost Vrhnika

Ta vnos je bil objavljen v Komunalni prispevek, Novičke, Seje OS. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor