Širitev območij časovno omejenega parkiranja na Vrhniki

Na 1. korespondenčni seji Odbora za ekologijo in infrastrukturo je bil obravnavan osnutek Odredbe o spremembah in dopolnitvah Odredbe o prometni ureditvi in uvedbi časovno omejenega parkiranja na javnih površinah v občini Vrhnika.

S predlogom sprememb in dopolnitev te odredbe skuša občina Vrhnika poiskati rešitve in sprejeti ukrepe, ki bodo voznike usmerili k parkiranju na parkirišču P + R v Sinji Gorici.

V zvezi s tem občina predlaga, da se na javnih parkiriščih v centru Vrhnike razširi območje časovno omejenega parkiranja oziroma t.i.«modre cone« in s tem označi območja na trgu Karla Grabeljška in Poštni ulici ter uvede novo območje pri Mrakovi šoli in vrtcu Želvica, kjer bi bilo po tem predlogu možno z označitvijo parkirnega časa brezplačno parkirati 2 uri, dopušča pa se možnost izdaje dovolilnic za večurno parkiranje na teh parkiriščih, pri čemer kriteriji za izdajanje teh dovolilnic niso znani.

Skratka, predlagana je razširitev tako imenovanih modrih con v občini, pri tem pa ni povsem jasno za kakšen delež se ta območja širijo in koliko parkirnih mest bi bilo v to novo predlagano ureditev vključeno.

V Listi za razvoj vrhniškega podeželja se s tem predlogom nismo strinjali in ga nismo podprli .

Tak pristop občinske uprave ocenjujemo kot  površen in preveč pomanjkljiv, ne dovolj podrobno analiziran in usmerjen  proti  temu, za kar se vsi tako zelo zavzemamo, ne nazadnje tudi z nedavnim sprejetjem Strategije razvoja turizma v občini Vrhnika, to je spodbujanje razvoja turizma.

Vsekakor bi bilo v tem primeru glede na razloge, ki jih občinska uprava navaja kot podlago za razširitev območij časovno omejenega parkiranja, to je usmeritev voznikov k parkiranju na parkirišču  P + R v Sinji Gorici, nedvomno dobro proučiti investicijsko dokumentacijo za projekt izgradnje tega parkirišča, saj so v njej, ali pa bi vsaj morale biti, opredeljene vse variante rešitev in podlag, ki utemeljujejo izgradnjo tega parkirišča in seveda navedeni tudi vsi cilji, ki jim z njegovo izgradnjo sledimo in jih dosegamo.

Vsekakor je bila navedena investicija po naši oceni močno preuranjena, saj vse dokler ne bo zgrajen avtocestni priključek v Sinji Gorici, bodo to parkirišče uporabljali le redki, pa tudi če bodo vsa parkirišča na Vrhniki vključena v tako imenovano modro cono.

V obrazložitvi naše zavrnitve predloga sprememb in dopolnitev Odredbe o prometni ureditvi in uvedbi časovno omejenega parkiranja na javnih površinah v občini Vrhnika smo predlagali, da se v okviru ureditve parkiranja v občini Vrhnika raje začnemo ukvarjati z iskanjem odgovora na vprašanje, kaj sploh želimo. In vsakokrat, ko se soočamo s tem vprašanjem se srečamo na stičišču, to je, da želimo biti prepoznavna turistična točka z širokim naborom turističnih zanimivosti, znamenitosti in ponudb, ki bodo v velikem številu pritegnile turiste na Vrhniko.

Vendar s čim? Ocenjujemo, da  časovno omejeno parkiranje oziroma njegova razširitev in vodenje kaznovalne politike, ki jo taka ureditev hočeš nočeš prinaša, ni prava rešitev.

Število parkirišč s časovno omejenim parkiranjem v tako imenovanih modrih conah je potrebno po našem mnenju s tem ciljem zmanjšati, seveda pa je potrebno občane vseskozi na ustrezen način obveščati o namenu posameznih parkirišč.

Predstavljajmo si na primer turiste, ki se bodo z osebnim vozilom ali pa avtodomom ustavili, recimo na parkirišču pred Kulturnim centrom oziroma Doživljajskim razstaviščem z namenom, da si ga v miru ogledajo. Parkirali bodo na parkirišču, ki je v modri coni, bili na ogledu recimo 2 uri in potem … bodo šli prestaviti uro v avtu, da ogled dokončajo ali pa ker si želijo za tem peš ali s kolesi pogledat izvire Ljubljanice, šli od tam spet nazaj na parkirišče premakniti uro ali celo avto, ker bi potem želeli še na kosilo.

Ne, tega ti turisti zagotovo ne bodo storili, ampak se bodo odpeljali drugam, najverjetneje v drugo občino, vsekakor pa se ne bodo vrnili nikoli več, še posebej, če jih bo po prihodu iz ogleda Doživljajskega razstavišča ali pa od kje drugje, za brisalci avtomobila čakal “pozdrav” medobčinskega redarstva.

Če želimo pritegniti enodnevne turiste, kar bi moral biti naš prednostni cilj, jim je treba poleg vsega drugega v prvi vrsti omogočiti časovno neomejeno parkiranje v centru Vrhnike čez dan in jim dati možnost, da si Vrhniko in njeno okolico ogledajo brez kakršnega koli časovnega pritiska.

Zato je treba iti v smer rešitve, v kateri bo slehernemu občanu, gostu, obiskovalcu in vsem drugim, ki prihajajo na Vrhniko, omogočeno brezplačno parkiranje, do recimo dveh ur, kjerkoli in na katerem koli parkirišču v centru Vrhnike, vsaka nadaljnja ura pa naj bo plačljiva.

Za spodbujanje razvoja turizma je to nedvomno najboljša rešitev in praksa vseh mest, v katera se da priti z avtom in ki imajo turistom kaj pokazati in ponuditi. Ta način pa je tudi popolnoma normalen in samoumneven za vsakega turista, ki je v določenem kraju s svojim vozilom z namenom, da si ga v miru ogleda.

Ker roko na srce, modre cone ne prinašajo prave rešitve, glede parkiranja domačinov in obiskovalcev Vrhnike pa občina, razen stroškov barvanja, od njih nič nima, zato bi bilo potrebno razmisliti o drugačni in celoviti ureditvi parkiranja.

Proračunske prihodke, ki jih zagotavlja medobčinsko redarstvo, ki budno spremlja voznike, ki so zaradi različnih razlogov pozabili v avtu namestiti parkirno uro, tudi starše, ki vozijo svoje otroke v vrtce in šole in nič hudega sluteče turiste, pa zagotoviti iz drugače zasnovane ureditve parkiranja, ki bo občanom, gostom in obiskovalcem prijaznejša in bo nudila tudi možnosti časovno daljšega oziroma neomejenega  parkiranja. Ob tem pa seveda ne gre pozabiti še na vse, ki so zaposleni ali stanujejo v centru Vrhnike, za katere je tudi potrebno poiskati ustrezno in sprejemljivo rešitev glede parkiranja.

Lista za razvoj vrhniškega podeželja

Ta vnos je bil objavljen v Občinska uprava, Turizem. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor