Kronologija dogajanja v zvezi z zavzemanjem za zakonit, pregleden in pošten komunalni prispevek

V kratki kronologiji dogajanja v zvezi z našim zavzemanjem za zakonit, pregleden in pošten komunalni prispevek navajamo tiste aktivnosti, ki smo jih kot posamezni občani in v okviru KS Verd izvajali v zvezi s tem. Glede projekta Čista Ljubljanica pa navedeni podatki in informacije temeljijo izključno na Investicijskem programu tega projekta, navedene pa so tako v pritožbah krajanov, kot tudi v dopisu županu, še posebej pa v dopisu občinskim svetnikom in odgovoru županu na njegov dopis oziroma pravno mnenje.

Torej:

- 7.7.2014 je začela občina krajanom Verda pošiljati odločbe o odmeri komunalnega prispevka. Zneski na odločbah pa se gibljejo od 2000 pa tudi do več kot 5000 EUR. Zoper te odločbe so krajani v zakonitem roku vložil tipske pritožbe, o katerih še ni odločeno, čeprav posamezni predstavniki občine na terenu in po telefonu na občane izvajajo pritiske in jim posredno grozijo, da bodo vse pritožbe zavrnjene in da bo zato znesek komunalnega prispevka le še večji, kar je po našem mnenju nedopustno;

- 11.7.2014 je bil pri županu sestanek, ki sta se ga udeležila predsednik KS Verd in mag. Viktor Sladič, kot izbrani predstavnik krajanov v tej zadevi in na katerem ni bil dosežen noben premik v pozitivno smer, saj pobude, ki so bile dane predstavnikom občine in županu na tem sestanku in so jih sicer krajani navedli že v pritožbah zoper odločbe o odmeri komunalnega prispevka, niso bile sprejete;

- 15.7.2014 je bil županu občine Vrhnika po e-pošti s strani KS Verd posredovan dopis, v katerem je bil podrobno opozorjen na problem, v njem pa so postavljene tudi določene zahteve, ki so bile opredeljene že v pritožbah krajanov ;

- 23.7.2014 župan posreduje odgovor oziroma pravno mnenje na predhodno naveden dopis, ki smo ga prejeli 6.8.2014, in v katerem pojasnjuje, da se na Verdu v okviru projekta Čista Ljubljanica ne gradi nova, ampak dograjuje obstoječa kanalizacija in da se krajani tako ne priklapljajo na novo, ampak na obstoječo kanalizacijo in da je zato komunalni prispevek obračunan na podlagi Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo na območju občine Vrhnika iz leta 2009 (spremembe in dopolnitve iz leta 2013) za priklop na obstoječo kanalizacijo in, da za novo kanalizacijo prispevek ni bil obračunan ;

- 25.7.2014 je o tej zadevi Ministrstvo za okolje in prostor občini posredovalo dopis, s katerim je opozorilo na problem in podalo zahtevo po pojasnitvi okoliščin v zvezi s komunalnim prispevkom na Vrhniki ;

- 8.8.2014 smo v zvezi s to problematiko po e-pošti posredovali podrobnejši dopis z že opredeljenimi zahtevami glede ureditve vprašanja komunalnega prispevka tudi občinskim svetnikom, a do danes na to ni reagiral nihče od njih;

- 17.8.2014 smo županu po e-pošti posredovali odgovor na njegov dopis z dne 23.7.2014, s katerim ga opozarjamo na določene nedoslednosti in nepravilnosti v njegovem odgovoru;

- 27.8.2014 smo iz ministrstva prejeli informacijo, da je občina odgovorila na njihov dopis z dne 25.7.2014 , iz njegove vsebine pa je razvidno, da je sicer obsežnejši odgovor podoben odgovoru, ki nam ga je župan posredoval dne 23.7.2014. Ob tem naj dodamo še informacijo, da so vse občine, ki so vključene v projekt Čista Ljubljanica, leta 2013 izdelale nove programe opremljanja in pri obračunskih stroških za izgraditev kanalizacije in čistilnih naprav določile (primer občine Cerknica) obračunske stroške z 0 (nič) EUR, kar je logično, saj je projekt v celoti financiran iz 3 virov, to je Kohezijski sklad cca 60%, proračun RS cca 15 % in občinski proračun cca 25%, odvisno od občine. V vseh drugih občinah, ki so vključene v ta projekt, pa je znesek komunalnega prispevka medsebojno primerljiv in znaša okvirno 800 EUR, kar je popolnoma sprejemljivo. Naj dodamo še to, da je bilo izvajanje projekta Čista Ljubljanica kot in-house naročilo oddano izvajalcu, to je KP Vrhnika, kar je po svoje prav, saj dela in denar tako ostanejo v občini. Problem je v tem,da je po podatkih iz IP projekta npr. cena tekočega metra kanalizacije v občini Vrhnika najvišja med vsemi občinami,in znaša 262 EUR/tekoči meter, čeprav so tereni v drugih občinah, kot na primer
v Logatcu (224 EUR/tekoči meter), Pivki /220 EUR/tekoči meter), bistveno bolj ali pa vsaj enako zahtevni, podobno pa je tudi pri centralni čistilni napravi. Ta se na Vrhniki po IP dograjuje samo za sekundarni del (primarni del za 15.000 PE je že zgrajen), na primer v Logatcu se po IP projekta nadgrajuje za primarni in sekundarni del iz 4000 na 14.900 PE. Vrednost čistilne naprave na Vrhniki znaša 5.463.474 EUR, v Logatcu pa 3.700.480 EUR (vse cene so brez DDV). Pojasnilo občine v zvezi s tem je, da je na Vrhniki potrebno pilotiranje ??? Toliko o najnižjih cenah kot enemu od pogojev za oddajo javnega naročila kot in-house naročilo (celotna vrednost projekta na Vrhniki znaša okroglih 9.800.000 EUR z DDV). Morda še to: Občinski svet občine Vrhnika je 18.4.2014 sprejel nov prostorski načrt občine in bi moral skladno z Zakonom o prostorskem načrtovanju najkasneje v 6 mesecih v vsakem primeru sprejeti nov program opremljanja.

Dne 9.9.2014 so začele na naslove krajanov, ki so vložili pritožbe zoper odločbe o odmeri komunalnega prispevka, prihajati odločbe, s katerimi je bilo o teh pritožbah odločeno na 2. stopnji in s katerimi se izpodbijane odločbe v celoti odpravljajo, zadeva pa se vrača v ponovno odločanje na prvi stopnji, to je organu občinske uprave, ki je izpodbijane odločbe izdal, to pa pod pogoji, določenimi z temi odločbami. To pa seveda ne pomeni, da je zadeva končana, nikakor. Ključ do vsega, to je do poštenega komunalnega prispevka, je v zakonitem in preglednem Programu opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za komunalno opremo na območju občine Vrhnika, v katerem ne bo več določeno, da je obračunska vrednost te opreme enaka njeni investicijski vrednosti, ker to ni in ne more biti enako, sploh pa ne v primeru komunalne opreme, ki se gradi v okviru projekta Čista Ljubljanica, ki je financirana iz namenskih virov, v katerem bodo upoštevane vse dotacije, to je zneska kohezijskih sredstev, sredstev državnega in občinskega proračuna ter zneskov amortizacije za obstoječo komunalno opremo in nenazadnje predpisana merila, določena z državnim predpisom, to je s Pravilnikom o merilih za izračun komunalnega prispevka.

Dne 25. 9 2014 je Občinski svet na svoji zadnji seji v tem mandatu, na uradno zahtevo Ministrstva za okolje in prostor sprejel sklep, s katerim se zaradi nezakonitosti odpravi sklep, s katerim je bila kot največja površina parcele, ki se upošteva pri odmeri komunalnega prispevka, določena velikost 1000 m2, prav tako pa je odpravljen popust v višini 10% za tiste občane, ki komunalni prispevek plačajo takoj oziroma v 15-tih dneh.

Gre namreč za to, da je občina Vrhnika v svojih izračunih kot enega od elementov odmere komunalnega prispevka uporabljala velikost celotnega zemljišča, kar je nezakonito zato, ker Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka (Uradni list RS, što 95/2007) kot element izračuna oziroma določitve komunalnega prispevka določa velikost oziroma površino stavbnega zemljišča, če pa ta ni določena, se upošteva stavbišče x 1,5. To v tem primeru pomeni, da se neto tlorisna površina objekta pomnoži z 1,5 in tako dobimo velikost stavbnega zemljišča (če ima hiša npr. neto tlorisno velikost 200 m2, se ta vrednost pomnoži z 1,5 in dobimo velikost 300 m2), to je velikost stavbnega zemljišča, ki se tako uporabi za odmero komunalnega prispevka. Kar se popusta na takojšnje plačilo tiče pa je bila nezakonitost v tem, da komunalni prispevek ne more biti nižji zaradi – recimo temu dobre volje župana ali občinskega sveta, ampak le zaradi višine obračunskih stroškov, ki so opredeljeni v programu opremljanja, na podlagi katerih je lahko komunalni prispevek na koncu nižji. To pa sedaj pomeni, da mora biti komunalni prispevek v vseh primerih, ko je velikost stavbnega zemljišča manjša od velikosti celotne parcele, ustrezno nižji in nikakor ne more biti višji, kot še vedno vztrajajo nekateri predstavniki občinske oblasti.

Vprašanje, ki se pri tem samo po sebi odpira je, kaj je z vsemi tistimi odločbami o odmeri komunalnega prispevka, ki so bile izdane pred odločbami, ki so jih julija letos prejeli krajani Verda in ki so iz pritožbenih razlogov odpravljene na 2. stopnji in s katerimi je bil komunalni prispevek odmerjen na predhodno naveden in s tem nezakonit način, če ob tem zanemarimo vsa druga dejstva? O tem, ali se bo v to spustil, naj presodi vsak, ki ga to vprašanje zadeva, je pa to podlaga za vložitev zahteve za obnovo postopka za odmero komunalnega prispevka. To podlago daje 260. člen Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/2006-UPB2 s spremembami in dopolnitvami), ki pa jo je treba vložiti v enem mesecu od dne, ko je bilo mogoče navesti nova dejstva in dokaze, lahko pa ga, kar bi bilo v konkretnem primeru tudi najbolj prav, začne organ občinske uprave po uradni dolžnosti.Kot rečeno, pa je ključ do pravičnega komunalnega prispevka zakonit in pregleden Program opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za komunalno opremo, ki izdelan na podlagi in v skladu z Uredbo o vsebini programa opremljanja (Uradni list RS, št. 80/2007) in ki bo poleg predpisanih meril upošteval tudi plačilno sposobnost občanov, kar pa je med drugim tudi priporočilo Ministrstva za okolje in prostor občinski upravi.

Občina Vrhnika do 30. 9. 2014, to je v šestih mesecih po sprejemu novega prostorskega načrta ni sprejela novega Programa opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo na območju občine Vrhnika, čeprav bi ga skladno z Zakonom o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/2007 s spremembami in dopolnitvami ) morala, zato se mora v občini Vrhnika skladno z enajstim odstavkom 79. člena Zakona o prostorskem načrtovanju komunalni prispevek od 1. 10. 2014 in do sprejetja novega programa opremljanja obračunavati na podlagi in skladno z Pravilnikom o merilih za odmero komunalnega prispevka, kar pa praviloma avtomatsko pomeni nižji komunalni prispevek. Seveda ima v tem trenutku občina Vrhnika še druge odprte in neizpolnjene obveznosti do zahtev Ministrstva za okolje in prostor, ki jih bo morala izpolniti in ki ravno tako vodijo v smer ustrezne in zakonite ureditve vprašanja pravičnega komunalnega prispevka v celotni občini. Novica v zvezi z ureditvijo vprašanja komunalnega prispevka v občini Vrhnika in v zvezi z izdajanjem odločb o odmeri komunalnega prispevka !

V 41. tednu meseca oktobra 2014 je občina Vrhnika Ministrstvu za okolje in prostor posredovala že pred tem zahtevan odgovor, v katerem so morali ministrstvu pojasniti, ali investicija v komunalno opremo v letošnjem letu dejansko ne presega 5% investicije v to opremo iz leta 2013, kot so to zatrjevali v prejšnjem odgovoru, s katerim pa se ministrstvo ni strinjalo. Občina Vrhnika je namreč dne 14. 8. 2014 na dopis ministrstva, v katerem je bilo zahtevano pojasnilo, zakaj občina za izgradnjo nove kanalizacije, ki se gradi v okviru projekta Čista Ljubljanica, ni izdelala novega Odloka o o programu opremljanja stavbnih zemljišč ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za komunalno opremo na območju občine Vrhnika, v katerem bi to opremo opredelila in ustrezno ovrednotila odgovorila, da tega niso storili zato, ker investicija v to opremo, ki se gradi v okviru navedenega projekta, v letošnjem letu ne presega 5% lanske investicije, saj prvi odstavek 74. člena Zakona o prostorskem načrtovanju določa, da lahko občina gradi komunalno opremo, ki je določena v prostorskem aktu tudi brez programa opremljanja, če po vrednosti letno ne presega 5% sredstev, ki jih je občina v preteklem letu vložila v komunalno opremo.

Iz ponovnega odgovora, ki ga je občina posredovala Ministrstvu za okolje in prostor na njihovo zahtevo je bilo namreč ugotovljeno, da ta investicija v letu 2014 presega 49% investicije v komunalno opremo iz leta 2013, zato je ministrstvo občini naložilo, da mora v roku 60 dni, to je do sredine decembra tega leta, izdelati nov program opremljanja stavbnih zemljišč s komunalno opremo ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za komunalno opremo na območju občine Vrhnika, v obračunskih stroških pa mora upoštevati tudi vse dotacije za gradnjo komunalno opremo, konkretno kanalizacijskih vodov in čistilne naprave-sekundarni del, to so tako sredstva Kohezijskega sklada in državnega proračuna kot tudi sredstva občinskega proračuna, ki jih občina skladno z investicijskim programom projekta zagotavlja za gradnjo te opreme, saj bo v nasprot-nem primeru to obravnavano kot nenamenska raba teh sredstev.

Z dnem 15. 10. 2014 je Oddelek za okolje in komunalo pri občinski upravi občine Vrhnika v obnovljenih postopkih po odpravi odločb o odmeri komunalnega prispevka, krajanom Verda v obnovljenih postopkih za čel izdajati nove sklepe in odločbe (kot en akt) o odmeri komunalnega prispevka za priklop obstoječih stanovanjskih objektov na kanalizacijsko omrežje, ki se je zgradilo v okviru projekta Čista Ljubljanica, o čemer smo predhodno že poročali. Iz teh odločb, ki so jih zaenkrat prejeli le nekateri, in ne vsi krajani Verda je razvidno, da prvostopenjski organ, to je Oddelek za okolje in komunalo pri občinski upravi občine Vrhnika, v obnovljenem postopku pri odmeri komunalnega prispevka ponovno ni upošteval ne določb Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo na območju občine Vrhnika, kot tudi ne Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka in sodne prakse, najbolj zaskrbljujoče pa je to, da v ničemer ni upošteval in spoštoval zahtev, ki mu jih je dal 2. stopenjski organ za potrebe vodenja ponovljenega postopka, saj so ti sklepi in odločbe, razen v svojih uvodnih pojasnilih, v svojih bistvenih elementih povsem enake odločbam, ki jih je pred tem v okviru odločanja o pritožbah, odpravil pritožbeni organ, kar meče veliko senco dvoma v zakonitost in korektnost postopkov, ki jih Oddelek za okolje in komunalo pri občinski upravi občine Vrhnika vodi v postopkih odmere komunalnega prispevka.

Iz vsebine navedenih sklepov in odločb o odmeri komunalnega prispevka tako sledi, da so v ponovljenem postopku zaradi ponovno napačno uporabljenega materialnega predpisa, ponovno nepopolnega oziroma napačno ugotovljenega dejanskega stanja in ponovnih bistvenih kršitev pravil upravnega postopka, nezakonite, zato so se krajani Verda, ki so jih do sedaj prejeli, na njih v zakonitem roku tudi ustrezno pritožili. Ob tem poudarjamo, da so podobne vsebinske napake vsebovane tudi v odločbah o odmeri komunalnega prispevka, ki jih Oddelek za okolje in komunalo pri občinski upravi občine Vrhnika odmerja za novogradnje stanovanjskih objektov. Glede Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo na območju občine Vrhnika vas ob tej priliki tudi seznanjamo, da se njegova veljavnost in uporaba z jutrišnjim dnem, to je z 31. 10. 2014 izteka, zato se od 1. 11. 2014 komunalni prispevek ne sme več odmerjati na njegovi podlagi, ampak se s tem dnem, pa vse do sprejema novega odloka oziroma programa opremljanja, skladno z enajstim odstavkom 79. člena Zakona o prostorskem načrtovanju komunalni prispevek lahko odmerja le na podlagi Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka, kar pa je za občanke in občane bistveno ugodneje.

V tednu med 3. 11. 2014 in 7. 11. 2014 se bo s tem v zvezi naš občinski svetnik sestal z direktorico občinske uprave, na opisane nepravilnosti in o samem vodenju postopkov odmere komunalnega prispevka v ob čini pa bo opozoril tudi občinski svet na naslednji seji, ki bo 13. 11. 2014.

Na seji Odbora za ekologijo  in infrastrukturo, ki je potekala skupaj z Odborom za finance, gospodarstvo in proračun, sta bila dne 4.12.2014, obravnavana osnutek Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje občine Vrhnika in osnutek Odloka o komunalnem prispevku v občini Vrhnika.

V razpravi je član in podpredsednik odbora kot predstavnik  Liste za razvoj vrhniškega podeželja predstavil obsežen pregled pripomb, saj sta obravnavana osnutka po naši oceni pripravljena zelo pomanjkljivo in v neskladju s predpisi, ki urejajo ta področja.

Po daljši predstavitvi pomanjkljivosti in nepravilnosti, predvsem  Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč  za območje občine Vrhnika, saj drugega osnutka odloka, to je Odloka o komunalnem prispevku v občini Vrhnika, zaradi časovne stiske odbor ni obravnaval, sta odgovore na naša vprašanja in pomisleke podala predstavnika zunanjih izvajalcev, ki so bili sicer korektni, vendar ne v celoti zadovoljivi, zato smo ocenili, da je osnutek tega odloka neustrezen in neusklajen s predpisi in predlagali, da se dokument vrne v ponovno pripravo in ustrezno uskladitev.

Ob tem smo poudaril tudi to, da informativni izračuni komunalnega prispevka, ki prikazujejo primere odmere skladno z navedenimi osnutki, v primerjavi z izračuni na podlagi prejšnjega odloka, ne kažejo razvojne usmeritve občine in ne spodbujajo celovitega razvoja občine, saj po naši oceni visok komunalni prispevek pomeni razvojno zaostajanje in zapiranje občine, saj je višina komunalnega prispevka kriterij, ki v veliki meri odloča o tem, ali bo občina odprta za priseljevanje prebivalcev drugih občin v našo občino, to je predvsem tistih, ki nameravajo v naši občini zgraditi samostojni stanovanjski objekt z namenom, da v njej ostanejo in ne tistih, ki zaradi določenih prednosti, to je predvsem bližina Ljubljane in nižje cene stanovanj, v njej samo prespijo, občina pa tako vedno bolj zanesljivo postaja ob ljubljansko spalno naselje.

Na glasovanju o predlaganih osnutkih sta bila nato kljub podanih pojasnilih in izrečenih pomislekih oba osnutka potrjena z večino glasov.

Res pa je, da rezultat navedenega  glasovanja ne pomeni, da sta ta dva osnutka odlokov po vsebini potrjena in pomeni zgolj to, da bosta ta dva osnutka odlokov predstavljena na seji občinskega sveta, ki bo 23.12.2014, ki o njih ne bo odločal, ampak bo, če bo tak predlog izglasovan, in verjetno bo, ta dva odloka posredoval v javno razpravo in obravnavo, v okviru katere bodo lahko vsi zainteresirani podali svoje predloge sprememb in dopolnitev.

23.12.2014 sta bila na 3. izredni seji Občinskega sveta občine Vrhnika med drugim obravnavana tudi osnutek Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje občine Vrhnika in osnutek Odloka o komunalnem prispevku za občino Vrhnika.

V  razpravi je naš predstavnik v občinskem svetu tako, kot je to podrobno navedel že na seji Odbora za ekologijo in infrastrukturo, ki je bila na to temo sklicana dne 4.12.2014, ponovno izpostavil ugotovljene pomanjkljivosti in nepravilnosti v teh dveh osnutkih odlokov, pri čemer se je na zaključku zelo burne razprave predstavnica zunanjega izvajalca, ki je ta dva osnutka pripravil, to je ZUM d.o.o., z njim celo strinjala in priznala določena dejstva, ki jih je naš predstavnik v tej razpravi nič kolikokrat navedel in poudaril.

Ključne nepravilnosti osnutka Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje občine Vrhnika so v osnovi tem, da dokument preprosto ni skladen z Uredbo o vsebini programa opremljanja stavbnih zemljišč in poleg ostalih nepravilnosti na primer ne vsebuje predpisanega načrta prioritet gradnje in rekonstrukcije  komunalne opreme, vključno z datumi začetka gradnje in rekonstrukcije ter datumi zaključka gradnje in rekonstrukcije posamezne vrste komunalne opreme, ne določa deleža sredstev, ki bodo vplačana s strani občanov kot zavezancev s komunalnim prispevkom in kar je najhujše, ne določa zneskov prejetih zunanjih dotacij za gradnjo posamezne vrste komunalne opreme, v tem primeru kanalizacije in centralne čistilne naprave, ki se gradi  v okviru projekta Čista Ljubljanica, ki je bil v 75% financiran s sredstvi Kohezijskega sklada in proračuna R Slovenije, v razliki sredstev pa tudi z namenskim sredstvi občinskega proračuna.

Ob tem pa ti zneski niso prikazani po posameznih virih financiranja in  niso upoštevani v obračunskih stroških gradnje komunalne opreme, kar pa ima na koncu ključno vlogo pri določanju višine oziroma pri odmeri komunalnega prispevka občankam in občanom. To ima lahko za posledico med drugim tudi zahtevo za vračilo sredstev prejetih zunanjih dotacij, na kar je občinsko upravo in župana dne 14.10.2014 z dopisom posebej opozorilo Ministrstvo za okolje in prostor.

Ne glede na vse navedeno in vsa predložena dejstva, je občinski svet omenjena osnutka odlokov z veliko večino potrdil, jih prekvalificiral v predlog in jih posredoval v javno razpravo in obravnavo, ki bo potekala do 12.1.2015.

V zvezi z osnutkom Odloka o komunalnem prispevku za občino Vrhnika pa gre za to, da omenjeni predpis ni v celoti skladen z določili Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka, napačno povzema definicije in elemente formule za izračun komunalnega prispevka, še posebej pa je to očitno v delu, ki se nanaša na določevanje kriterijev za odmero komunalnega prispevka, med katerimi je posebnega pomena pojmovanje definicije gradbene parcele oziroma njene velikosti, ki jo v občinski upravi ne glede na jasne predpise, pozive in mnenja Ministrstva za okolje in prostor ter sodno prakso, še vedno določajo po svoje  in v postopkih odmere komunalnega prispevka velikost gradbene parcele enačijo z velikostjo katastrske ali zemljiške parcele, kar pa je tako nezakonito kot tudi moralno in etično sporno, to pa ima na koncu v kombinaciji z nepravilnostmi iz osnutka oziroma predloga Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje občine Vrhnika, za posledico bistveno višji komunalni prispevek za občane, kot bi bil v primeru, če bi bila ta dva odloka izdelana v skladu s predpisi in tudi z strategijo, s katero bi se občina Vrhnika odpirala navzven in usmerila v trajnostni razvoj.

Zato je predstavnik naše liste vse svetnike, predstavnike občinske uprave in župana opozoril na odgovornost, ki jo prevzemajo v primeru, da bosta ta dva osnutka odloka tudi v postopku njunega sprejema potrjena z vsebino, ki je bila predstavljena in obravnavana na občinskem svetu, še posebej pa na odgovornost, ki jo prevzemajo v primeru, da bo zaradi predhodno navedenih pomanjkljivosti in nepravilnosti, še posebej pa zaradi neupoštevanja zahtev po prikazovanju in upoštevanju najmanj vseh prejetih zunanjih dotacij za gradnjo komunalne opreme, potrebno sredstva teh prejetih zunanjih dotacij, to je sredstev Kohezijskega sklada in proračuna R Slovenije, vračati.

Ob tem pa bi želeli vse občanke in občane občine Vrhnika posebej opozoriti, da se aktivno vključijo v javno razpravo uvodoma navedenih predlogov odlokov, ki so objavljeni na občinski spletni strani in predlagajo njihove spremembe in dopolnitve tako, kot jih vidijo in kot menijo, da je prav, saj bo le na ta način mogoče doseči spremembe, ki so nujne, ne le zaradi uskladitve teh dveh predlogov odlokov z zahtevami predpisov, kar je minimum, ampak tudi zaradi zagotavljanja dolgoročnega razvoja celotne občine. Lista za razvoj vrhniškega podeželja bo to nedvomno storila in v svojih zahtevah ne bo popustila.

11.1.2015 smo na občinsko upravo posredovali predloge in dopolnitve na predlog Odloka o komunalnem prispevku v Občini Vrhnika in na predlog Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Občine Vrhnika in s tem nekako izčrpali naša pogajalska izhodišča. Kakšni bodo nadaljnji koraki Liste bo odvisno od pripravljenosti občinske uprave do sprejetja naših pripomb.

Toliko do sedaj, o nadaljnjem razpletu v zvezi s komunalnim prispevkom v na ši občini vas bomo tekoče informirali na naši spletni strani.

Ta vnos je bil objavljen v Komunalni prispevek, Novičke. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor